Followers

28.6.09

tinggal lah kasih tinggal lah sayang

Assalamualaikum w.b.t
nurhayaton hazai..

salam sesuci embun yg menitis dinihari..syukur dan nikmat kasih sayang Nya pada hamba yang kerdil ini tiada taranya..salam seindah fajar menyingsing di pagi hari buatmu kekasih ilahi..syafaatmu amat kami dambakan di sana kelak..

beratnya rasa kaki nk melangkah..hati berbelah bagi..hati seakan2 tidak mahu melepaskan detik2 indah bersama mereka..mereka insan yg bersush payah untuk ku dr sedalam perut lagi sehingga sy besar dn melangkah masuk universiti..

sem ini tak seperti sem2 yg lepas..cuti sem jugak.. tah lah hati ni sayu je nk tinggl kan mak n abah..
rasa belas dn kasih sayang sy meluap2 kepada mereka..setiap kali mereka tidur setiap kali itulah saya memerhatikan raut wajah mereka yg penuh dengn sejuta pengertian..subhanallah hati saya tak tertahan melihat wajah mereka..saya menangis semahunya di dalam hati..itu sahaja yg saya mampu lakukan..doa seusai solat untuk kedua ibu bapa saya..itu lah tanda syg dn kasih sy kepada mereka..selain menjalan kan tanggung jawab saya sebagai seorang anak..ya Allah ya Tuhan ku..berilah kesihatan yang baik kepada ibu bapaku..berilah kebahagiaan kepada mereka di dunia mahupun akhirat..peliharalah kedua ibu bapaku dr azab kubur dan azab siksaanMu ya Allah..amin..hati merintih kepiluan..

pagi tu sy siap2 untuk bertolak ke kuala Lumpur..sebelum saya balik ke uitm..urmm hati terus2an sedih..tak tahu kenapa..pagi tu mak masak sarapan kegemaran saya..nasi goreng..rasa nya tak pernah berubah sejak sy kecil lagi..sungguh mak sangat memahami dri saya..saat saya kesedihan mak datang untuk beri kekuatan selain saya meminta kekuatan dr yang Esa..tak sampai hati nak tinggal kan abah yg sedang sakit..hari2 saya selama beberpa bulan ni saya menjaga abah..rindu nk buat kan air nescafe untuk abah..rindu nak kacau abah tengok tv..rindu nak kejut abah pergi masjid..rindu nak gelak ketawa dengan abah..walau pun kami tak sependapat sangat dalam sesetengah perkara tapi abah tetap juara di hati saya..abah tetap the best dalam hati saya

saat yg di nanti hmpir tiba..saya menyalami mak dan mak memeluk erat sy..subhanallah airmta yang saya tahan2 akhirnya berderai juga..waktu itu di pecahkan kn dengan derai tangisan kami berdua..tak tahu lah kenapa hati ini terlalu sedih..setiap sem pun ini yang berlaku..tetapi sem ini sy merasai kelainan nya..mungkin juga dengan diri sy yg 'baru' membuat kan sy sanagt2 menghargai setiap detik bersama mereka..

mak ..abah..maaf anak mu yang banyakj berbuat dosa ini..halalkan makan minum anak mu ini..doakan kejayaan anakmu ini mak..abah..saat ini hati terus2 saja menjerit2 merintih2 memanggil nama mak dan abah..kasih sayang yang kalian curah kan tak kan dapat di ganti walaupun dengan selautan permata berlian di depan ku..

sebelum mak pergi rumah nenek sy mengiringi mak ke pintu utama rumah..mak sempat berpesan sesuatu kepada sy..mak melangkah membaca doa..melambai saya dr kejauhan..subhanallah hati sudah terasa rindu walaupun mereka masih lagi berada di depan mata..bagaimana keadaan sy apabila kedua mereka di jemput ilahi dulu..adakah saya setabah ini untuk mengharungi kehidupan saya tanpa kasih sayang mereka lagi..ya Allah berilah kekuatan pada mereka untuk menempuh kehidupan yg datang..mak berlalu pergi..saya terus tabahkan hati..bukan nya tak balik lagi..saya tergelak sendirian di anjung rumah..

tiba masanya saya memeluk erat abah..airmta lelaki nya amat mengguris hati saya..bagai di tusuk2 hati saya melihat airmata abah mengalir menangisi keberangkatan saya..saya memeluk abah lebih erat lagi..saya mencium pipinya..lama benar saya tidak berbuat demikian..pipi abah semakin berkerut di mamah usia..tahun ni genap lah umur abah 71 tahun..mak pulah sepuluh tahun lebih muda dr abah..saya ckp dengan abah..jangn lah nangis nanti kite pun nangis sama..walaupun sebenarnya saya dah nangis dah..ngee~

saya tinggl kan rumah dengan hati yg hiba..ya Allah permudahkan lah perjalananku hari ni..doa saya dalam hati..rumah tu terlalu banyak menyimpan kenangan..kenangan yang terindah..tinggal lah kasih tinggl lah sayang..insyaAllah seminggu sebelum raya anakmu balik mak..abah..doa kan kejayaan ku..

nota kecil:sayangi lah kedua org tua kita..tanpa mereka siapa lah kita di dunia ini..hanya insan yang naif..doakan lah kesejahteraan mereka berdua..sayangi lah mereka selagi belum tertutup mata nya...MySpace

0 comments:

kedamaian

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...