Followers

13.6.09

~Assalamualaikum ustazah!

Assalamualaikum w.b.t
nurhayaton hazai

Alhamdulillah sy masih berkesempatan update blog nie..pantas masa yg berlalu ..umur yg berbaki semakin kurang..syukur kehadrat Allah sebaik-baik pencipta..selawat dan salam kepada kekasih Allah Muhammad SAW..syafaat mu amat aku dambakan di sana kelak..

cuti sekolah dh nak hbis..sy sibuk dgn anak2 murid..hee bila pulak lah raudhah ni jadi cikgu ye..sebenarnya sy cuma mengajar di rumah..tu pun ajar anak2 saudara sy je..hee..seminggu pembelajaran berjalan dgn lancar..semua nya baik2 belaka..kadang2 ada je yg nakal...budak2 cm tu lah..

seminggu ni sy mengaja subjek math, bahasa melayu, kami buat ejaan..semua anak murid sy lingkungn umur 5 dn 6 tahun sj..walaupun tak ramai tapi nk melayan kerenah diorg ni macam layan beratus2 org budak..huhu...

terhibur hati sy tgk keletah mereka...ada yg fokus..ade yg main2..tak kurang jugak tgh bljar g lari main game..ish3..sabar jek lah raudhah..nk jadi pendidik bukn nye senang kan..heheh..
cm tu lah gak nye perasaan cikgu sy mase kat sekolah tadika dulu..nakal nye sy...

sy mengajar mereka dgn penuh kesabaran ..tapi ade jugak yg
kene marah sbb tak buat keje..tapi sy menegur secara hikmah..kadang tu terlepas jugak kemarahan ni..cm tu lah jugak gak nye rase cikgu yg pent melayan kerenah anak2 murid nye yg nkal cm sy ni..hehe

tiba-tiba salah seorg dr mereka panggil sy ustazah..aikk...nape ye..sy tny kat die nape pgl sy ustazah..jawapan simple jek die kate kat sekolah ustazah pakai tudung labuh..huhu..tu jek.. sy pon senyum je lah melayan budak sorg ni...dan sampai sekarng title tu lekat kat sy as a USTAZAH..yg tak bertauliah lah kot..hee...semua budak2 kecik kat umh ni pgl sy ustazah...bila nk mula belajar pun mereka beri salam macam kat sekolah..hehe..ade2 jek budak2 nie...

seronok melayan kerenah budak2 ni..atleast hari2 cuti sy terisi dgn perkara2 yg berfaedah...subjek yg diorg paling suka ialah ejaan..em subjek ke tu..boleh lah kot di kate cm tu..ngeee~~ setiap kali bagi perkataan mereka tulis..sy kate eja dalam hati..ade gak yg tak faham..eja kuat2..yg lain tiru..huhu..sy kate tutup jawapan jgn bg sape2
tiru ade yg dgr ckp ade gak yg buat tak endah jek..ish3..sbr jek lah..ade jugak yg bgtau jawapan kat org sebelah...macam2 perangai budak2 ni..
yg seorg sibuk marah yg lain suruh jgn bgtau jawapan pd yg lain..bagus2..balqis seorg murid yg patuh..heheh

tiba masa hantr sy tanda kertas2 mereka..ap yg mereka harap kan adalah bintang..heheh..cm sy juga dulu sekolh msti nk bintang..kalau tak dapt bintang msti
menangis..tah pape kan..

cm tu lah aktiviti kami selame seminggu ni..sekadar berkongsi pengalamn dgn anak2 murid sy ni...yg paling penting byk hikmah di sebalik semua ni...sy menjadi semakin penyabar..berbanding dulu..tak mudah marah ..dan lain2 lagi..alhamdulillah..

selesai sesi pembelajaran..alhamdulillah

peace lagi..

fokus pada latihan yg di beri..balqis dh siap buat dh

anak2 murid yg cerdik
azam,bilal,balqis dan nana

latihan math..pakai kertas koyak2 je jimat..hee

erkk tulisan ap tu..

kerja2 mereka..hee

nota kecil: tak sabar nk tunggu cuti sekolah lagi..heeMySpace

0 comments:

kedamaian

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...