Followers



13.6.09

~im so LONELY~



Assalamualaikum w.b.t
nurhayaton hazai..

Waktu engkau kanak-kanak, kau laksana kawan sejati ku..Dengan wuduk, aku di sentuh dalam keadaan suci.Aku di pegang, di junjung, di atas rehal aku di pelajari.Aku di baca dengan kuat atau perlahan setiap hari.

Sekarang engkau dewasa..engkau tidak berminat lagi..Apakah aku untuk kanak-kanak yang baru belajar mengaji?
Sekarang aku di simpan hanya sebagai perhiasan atau dibuat tangkal untuk menakutkan hantu syaitan.Aku tersingkirdi biarkan sendirian dalam kesepian, di atas almari, di dalam laci, aku di pendamkan...

Dulu...pagi-pagi..surah-surahku engkau baca beberapa halaman. Sekarang sambil minum kopi engkau baca surat khabar..masa lapang mu engkau membaca sastera karangan manusia.Sedangkan ayat-ayat ku datang dari Tuhan mu yang Esa..yang Maha Perkasa..

waktu malam mu hanya di hadapan televisyen..menonton pertandingan bola, drama dn puisi.duduk berjam2 di hadapan komputer...Masa terus berlalu aku semakin buruk dalam almari..Mengumpul debu diselaputi habuk...

Apakah surat khabr , tv dan lain2 itu dapat memberi kamu hikmat? bila engkau di kubur sendirian menunggu kiamat.Engkau di datangi oleh malaikat..Hanya dengan ayat-ayat Tuhan mu engkau boleh terselamat..

Sekarang engkau begitu leka membuang peluang...setiap saat berlalu..Kuranglah baki umur mu..dan kubur sentiasa menunggu..Engkau bisa kembali kepada Tuhan mu bila-bila waktu..Apabila malaikat maut mengetuk pintu..

Kalau aku di baca dan di hayati...di kubur nanti aku datang sebagai pemuda tampan membantu engkau membela diri..Pegang lah aku lagi..bacalah aku setiap hari..kerana ayat-ayat ku adalah dr Tuhan mu yang Maha Mengatahui..yang di sampaikan oleh jibrail kepada Nabi..

Keluarkan lah aku dr almari..sentuhilah aku lagi..Jangan kau biarkan aku sendiri..sesungguhnya aku begitu kesunyian....

nota kecil: subhanallah mudah2 an sy istiqamah membaca al-quran setiap hari...

0 comments:

Daisypath Anniversary tickers

kedamaian

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...