Followers

24.6.09

pentauliahan watikah diraja~

Assalamualaikum wbt
nurhayaton hazai

Syukur alhamdulillah sy msh di beri peluang untuk menghirup udara yg segr usai dr tidur..dan menikmati nikmat ilahi yg tiada galang gantinya..subhanallah..salam sejuta kerinduan buatmu kekasih Allah..syafaat mu amat ku dambakan...

21hb jun hari tu adalah hri yg palng seronok..yup.ap ye yg seronok sangat tu..hari itu ialah hari pentauliahan watikah LEFTANAN MUDA abg sy..bertempat di UTM skudai..kami bertolak dr rumah seawal jam 5 pg..huhu cepat nye nk kene pg...sebab acara akan bermula tepat jam 6.45 pagi..masa kami sampai tu pon dh ramai jek yg datang.kami cr tempat duduk berdepanan dgn
perbarisan abg sy..seronoknya..tiba2 satu pengumuman di buat..yg mana acara perbarisan masuk di tangguhkan hampir 1jam..aduhaiii..kerana TENGKU MAHKOTA JOHOR belum sampai untuk rasmikan perbarisan,.tak bangun tidur lagi agaknye* ngeee~

lepas semua perbarisan keluar padang sy, mak and my luvly sister g cr abg sy..tujuan hanya satu nak snap pic lah pe lagi,..gila lensa..kui2..mak pon bukan main seronok lagi..ye lah anak bujang dia dh jadi LEFTENAN MUDA..hari tu lah hari yg sy tgk mak paling seronok..alhamdulillah bila lagi...

lepas2 amik gambr tu..perbarisan kene mengadap masuk..kitrg pon g lah khemah balik..seronok nya tgk perbarisan tu hati melonjak2 nak berkawad jugak..hik..hik..teringat masa zaman dulu-dulu kat sekolah menengah..sy jadi SARJAN platun sekolah 2 tahun berturut2..seronok dapat denda org..huhu..kat sekolah semua org paggl sy SARJAN.ngeee~ .menang dlm pertandingan kawad kaki...hari2 traning muka pon dh naik legam..buat formasi bunga perbarisan
dan lain2..kenangan tu tak boleh nak lupa..pergi latihan menembak..waa seronoknya...masuk form 6 jek sambung jawatan lagi..ketua platun kadet polis..dengan org baru..walaupun banyak kerenah nya...pergi pertandinagn menembak kat padang sasar kem PGA (pasukan gerakan am)..dengan menggunakan RAFFLE M-16 berbekal kan 100 bullet peluru hidup..memang seronok..walaupun dalam pertandigan tu sy kalah beberapa mata dgn pemenang tmpt pertama...pastu dapat sijil perlantikan jawatan dr BUKIT AMAN.. memang kenangan terindah lah..walaupun sbg sarjan kadet je..tapi bangga lah jugak wink..wink*..hehhe..pastu masuk perbarisan masa hari polis..kawad bersenjata..dan lain2..ngee~ ramai yg pengsan..hik2..

ngeeee~ terlari tajuk lak kan..huhu..seronok punya pasal..sambung balik pasal my bro ni..lepas jek dr padang kawad tu kitrg masuk dewan untuk watikah mereka oleh TJM ..tapi 2 org jek yg boleh masuk..sebab setiap satu kad jemputan terhad untuk 2 org..so sy ngan my mum lah masuk..kakak n anak2 sedara tgk kat layr yg di sediakan kat luar dewan...

punya lah lama kat dlm dewan..toleh2 sebelah mak dh terlelap..adehh..yelah letih gak nye org tua kan..bgun lak kol 3.30 pagi untuk masak nasi lemak bekal kitrg..dh macam nk g berkelah..kui2..ape2 pon mak the best lah..siap kan nasi lemak yg sedap tu dengan sambal tumis yg mantop..mak tidur dan tak sedar ape2 pon yg jadi dalam dewan..sampai lah giliran my bro tetiba mak bangun..aik..terkejut gak sy..hehe naluri keibuan tu sungguh kuat..kui2..sy hanya senyum je..lepas giliran abg sy mak smbung tdr balik..ngeeee~ boleh ke cm tu sy tny kat mak..mak hanya tgk dn menyambung semula lena nya..aduhaii ibu ku sayang..pent sangt gamak nya..

penyampaian watikah berakhir jam 1.30 ptg..keluar dewan je sy ajak mak g solat kat masjid UTM..besar nya masjid ni..monolog sy dalam hati..3 tingkat..boleh sesat =p selesai solat kami
pon bertolak balik..dengn seribu kenangn ha sampai ke seribu..ngee~~ kami pulang dengan hati yg girang...sekian...hee...

semua PALAPES Uitm dan PANGLIMA tentera darat Malaysia
with my luvly sister..ngee~ ada tanduk
kad jemputan
mane satu abg sy ni?
kawad hormat oleh platun

nota kecil:MySpace

0 comments:

kedamaian

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...