Followers



6.12.09

~aku..buku..dan train..~

Assalamualaikum wbt..
nurhayaton hazai.

Syukur alhamdulillah sekali lagi sy di beri kesempatan untuk update blog sy ni..syukur pada Mu ilahi pemilik hati2 yg lemah ini..penyatu hati2 kami..selawat dan salam padamu junjungan mulia Nabi Muhammad SAW kekasih abadi..syafaat mu amat kami dambakan di akhirat kelak..
emm apa yg cik raudhah nk tulis dgn tajuk entry cm tu ye..hari ni saya pergi midvalley
untuk berjumpa dengan adik angkat saya..walaupun dah lama kami kenal antara satu sama lain..tapi hari ini adalah kali pertama kami bertemu..subhanallah tak dapat nk di gmbarkan perasaan gembira kat hati saya ni..walaupun sy lambat sejam dia tetap tunggu saya..bukan saja2 sy dtg lambat tapi train yg lambat..huhu..train juga sy salah kan..sampai2 sana saja saya tercari2 mana adik sy sorg ni..tapi die tgr sy dr belakang terkejut saya..selepas dr tu memandang kan waktu zohor dah masuk..kami pun pergi solat dulu kat surau dalam midvalley tu..selepas solat kami jalan2 cuci2 mata tgk apa yg patut..pastu baru teringat perut ni dah lapar..huhu..cr2 tempat makan..masa makan tu kami bertukar2 cerita dan macam2 lagi lah.seronoknya..selepas tu adik sy yg comel tu hadiah kan sy gelang import khas dr sabah.kan dya kan..cantik sangat gelang tu..thank you dik..lepas tu kami pergi MPH cr buku..sy ni pntang..pantang nampak buku terus nk beli..huhu..paling tdak kalau keluar sy mesti akan beli beberapa buah buku..tapi nak baca tu ambil masa juga..(yela2 nk baca lah ni)hee...lama juga kami nk hbs kn makanan tu sedr2 je dah kol 5 lebih..berjalan berdua-duaan dengan perasan yg gembira..hehe..beli tiket train then kami berpisah di flatform sbb flatform lain2..saya menuju ke kl sentarl adik saya pula menuju ke bangi..sampai kl sentral sy beli tiket nak balik subang jaya..sy pun jalan seorg diri menuju ke flatform..dari situ saya nampak seorg yg emm sy tak kenal pun..tapi die berpurdah dan sangat2 menarik perhatian saya..kebetulan tempt duduk di sebelah nya kosong jd saya minta izin untuk
duduk di sebelah dia..mas atu dia tengah baca surat khabar..saya pun berkira2 nak berbual ke tak dengan dia..(searching for idea)..heheh..akhirnya saya tny lah nama dia siapa..asal mana..buka sesi temu ramah pulak sy ni kan..perasaan masa tu tgh seronok bertambah2
seronok..syukur di dlm hati..Allah temukan sy dengan sahabt ni..kami berbual panjang juga sementara nk tunggu train sampai..banyak juga yg kami bualkan..kami bertukar2 nombor hp..dan nama..subhanallah..sy kehilangn seseorg dan Allah gantikan yg lbh baik dr itu..saya mengucap syukur dlm hati sy..sahabt baru saya tu belajr di madrasah tahfiz di shah alam..dn berpangkat adik..train sampai dan kami menaikinya bersama2..perbualan kami bersambung di dalam train..saya menanyakan itu dan ini..walaupun ramai mata2 yg melihat kerana kami berpurdah..mungkin juga..Tuhan sj yg tahu isi hati mereka..masa terus berlalu tnpa sy sedr..sy dh sampai ke destinasi saya..dr situ kami mengucap salam dan sy tinggl kan train tu bersama kenangan kami berdua..=)

buku yang baru tadi saya beli..=)

gelang yang adik saya bg khas untuk sy dr sabah..

buku yg saya beli masa kt uitm..dalam proses membaca =p

juga dalam proses menghabiskan bacaan..huhu

nota kecil: syukran pada adik kakk nur..nadya..sebab bagi gelang tu..lain kali belanja kak nur makan pula..heeh.kepada sahabt baru ku..nurhawa..sesungguh nya sy sgt bersyukur dgn pertemuan yg singkat ini..moga ukhwah ini selamanya pasti..hingga ke syurga..amin..

0 comments:

Daisypath Anniversary tickers

kedamaian

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...