Followers



11.4.10

~ datang ku hanya untuk kembali~

Assalamualaikum wbt
nurhayaton hazai..


syukur pada Mu ya Allah memberi aku sedikit ruang waktu untuk mencoretkan resah hatiku di sini...syukur pada Mu memberi secangkir harapan dan kasih syg mu untuk aku terus berdiri di sini, menggagahkan diri menghadapi segala yg di tentukan oleh Mu..sungguh aku hambaMu yg lemah..terkadang rasa lemah di hati..terkadang sedih mengenangkan diri..ya Allah aku mohon dn rayu pada Mu..kuatkan hati ini..kuatkan hati ini...
setahun lebih sudah berlalu..baru kaki ini gagah untuk ke pusara makcik kesayangan ku..aku tidak tahu ap yg membawa kaki ini melangkah pergi ke sana..dalam kesedihan aku kuatkan hati..setahun lebih aku ambil masa..setahun lebih juga aku menanggung rindu yg tidak berpenghujung..sungguh aku sgt rindu kan dia..
sampai saja di pusaranya, dada ku berombak pilu..damailah di sana..menanti kami..tiada kata yg lahir dr lisan ku..air mata aku mula menitis..aku sedekah kan al-fatihah dan memanjat doa kepdaNya..aku menarik2 rumput yg tumbuh meliar di atas pusaranya..sungguh Allah sj yg tahu perasaan aku...cuaca redup waktu itu seakan2 mengerti perasaan yg aku alami..aku tidak mampu menangis..aku nekad untuk tidak menangis..ujian Allah buat kami sekeluarga..sehingga hari ini dia tetap ada di hati kami di hati aku..terngiang2 segala nasihat dn tarbiyyah dr dia..ya Allah aku rindukan semua nya..aku rindukan semua ttg dia..
apa lagi perkataan yg harus aku luahkan...tiada..tiada..sunyi sepi tanpa kata...melihat gambar aku dengan dia waktu kecil2 dulu..ahhh sungguh aku sgt rndu kan dia..saat aku menulis ini hati aku menangis kerana rindu dia..cukup lah di sini...

nota kecil: cik idah sy rindukn cik idah..moga dpt kite berhalaqah di akhirt sana..MySpace

0 comments:

Daisypath Anniversary tickers

kedamaian

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...