Followers

29.5.09

~~ kenapa macam ni??~


Assalamualaikum w.b.t
nurhayaton hazai.

Alhamdulillah syukur atas nikmat Nya...Tuhan sekalian alam yg mentadbir sebijak2nya...Yang Maha mengetahui seisi bumi...selautan kasih dn sayang untuk mu kekasih Allah Muhammad SAW moga syafaat mu ku peroleh 
di sana nanti...

2 3 hari ni mud tak baik lah...kenape ye raudhah jadik gini...mane agaknye silap nya...adakah perasaan ni hadir kerana kelalaian raudhah sendiri..emm yek juga...banyak sngt tengok bnda yg bukan2 tak raudhah ni?? muhasabah diri ye...kenapa hati tak tenang..msti sbb dh bape hari tak bace al-quran kan...mesti raudhah tak khusyuk dlm solt kan..subhanallah ap yg dh raudhah buat nie...ap yg raudhah sibuk kan sgt ni sampai seme2 tu raudhah ambil ringan....raudhah menginsafi diri...diri yg sememagnya lalai..selalu sgt lalai...subhanallah moga diri ini di ampunkan..sy menginsafi kelemahan diri sy..
kalau dh tau gitu nape raudhah tak cube bertegas dgn diri raudhah..bukan raudhah tak tahu akan natijah semua yg raudhah buat tu..ya Allah monolog sy pd dri sy sendri..

karat2 jahiliyah masih ada lagi dlm diri raudhah..usaha untuk hilangkan nya ye raudhah..Allah tu sentiasa ada untuk kita..cume kita ni sbgai manusia salu jek lupe kan Dia..raudhah nak ke org kate raudhah ni kacang lupekan kulit...mesti lah tak nk kan...selangkah kita kepada Dia seribu langkah Dia kepada kita..
raudhah pon tau kan semua tu..bangkit lah raudhah...bangkit lah dr kelalaian tu..tak kan raudhah nk harap kan org lain untuk sdr kan dr raudhah tu...memang perit tapi iman disebaliknya amatlah manis..raudhah tak nk ke cm tu...tahu raudhah kadang2 sedih dgn dri raudhah tapi semua tu hanya lah ujian dr Allah...cube raudhah ingat balik tafsir dlm surah al an-kabut ayat 2-3 "apakah manusia itu mengira bahawa mereka di biarkan shj mengatakan'kami telah beriman',sedangkan mereka tak di uji dan sesungguhnya Allah mengetahui orang2 yang benar dan sesungguhnya Allah mengetahui orang2 yang berdusta "..

sabar lah raudhah semua ni ujian dr Allah untuk raudhah..Allah syg pada raudhah sebab tu Dia uji raudhah..tahu raudhah nk berubah tapi percaya lah perubahan tu bkn nya sehari dua..perubahan memerlukan masa..memang perit permulaan nya tapi dihujungnya nanti tersemai kuntuman bunga iman yg indah...tabahkan hati raudhah tu..tahu raudhah kuat..nak jadi seorg muslimah yg sejati perlulah kuat hadapi ujian dn cabaran...pejuangan perlu di teruskan sampai ke akhirnya..

puas...sy puas begini..hanya monolog dengan diri sendiri..menasihati diri sendiri yg sering lalai..lalai dlm mengejar mardhatillah Nya....subhanallah ap yg dh sy buat ni..moga diri ini mash lagi mampu menempuh mehna dr Nya..moga diri ini istiqamah di atas jalan dakwah ini..ya Allah ku mohon kesucian hati dr Mu sesungguhnya terlalu kotor ku rasakan hati ini..hati yang satu hanya ingin kuisi dengan kasih dan cinta dr Mu..

0 comments:

kedamaian

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...