Followers



9.3.09

.:: Dia Kekasih Allah .::

assalamualaikum w.b.t

malu rasanya..

mengatakan cinta..

kepada dia kekasih Allah

kerana dia insan mulia

sedangkan diriku insan biasa

ku pujuk jua hati dan jiwa

meluahkan rasa

cinta membara

di dalam pujian ucapan selawat
tanda penghargaan

seorang umat

selagi upaya kuturuti ajaran nya

apa terdaya ku amalkan sunnah nya

moga di dunia mendapat berkat

di akhirat sana beroleh syafaat

kerana peribadi nya aku terpesona

kerana budi nya aku jatuh cinta

rindu ku pada nya tiada terkata

nanti kan lah daku di taman syurga..

ya Rasul ku rindu padamu

syafaat kan daku

ya Rasullullah ku rindu padamu

sesungguhnya apa yg ku dambakan

adalah cinta Allah yang esa

kerana cinta kepada Rasulullah

bererti cinta kepada Allah


syukur Alhamdulillah sy masih di beri peluang untuk melihat dunia ni lagi..syukur kepada Mu ya Allah pencipta sekalian alam..yang memberi rahmat dn limpah kurnia nya yang tiada galang gantinya..subhanallah maha suci Allah..salam sejahtera juga pada sahabat2 seperjuangan..moga ukhwah kita berpanjangan hendaknya sampai ke syurga..biarpun terpisah di dunia ni insyaAllah berhalaqah juga kita di sana nanti..insyaAllah..


tiada kata indah yg boleh sy ungkapkan di sini..hanya kata syukur kerana limpah kurnia nya kita semua dapat menyambut hari kelahiran Rasul junjungan kita..Nabi muhammad S.A.W..


moga kita mendapat syafaat nya di sana nanti..insyaAllah...
Berkata Jibril A.S. : "Wahai Rasulullah, barang siapa yang membaca selawat ke atasmu tiap-tiap hari sebanyak sepuluh kali, maka akan saya bimbing tangannya dan akan saya bawa dia melintasi titian seperti kilat menyambar."

Berkata pula Mikail A.S. : "Mereka yang berselawat ke atas kamu akan aku beri mereka itu minum dari telagamu."

Berkata pula Israfil A.S. : "Mereka yang berselawat kepadamu akan aku sujud kepada Allah S.W.T dan aku tidak akan mengangkat kepalaku sehingga Allah S.W.T mengampuni orang itu."

Malaikat Izrail A.S pula berkata : "Bagi mereka yang berselawat ke atasmu, akan aku cabut ruh mereka itu dengan selembut-lembutnya seperti aku mencabut ruh para nabi-nabi."

0 comments:

Daisypath Anniversary tickers

kedamaian

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...