Followers

2.2.12

cerita kehidupan 3

assalamualaim wbt...
norhayaton hazai hj warman


ku mulakan bicara dengan kalimah 'dengan nama allah yang maha pemurah lagi maha mengasihani' ..syukur ke hadrat ilahi yang masih memberi sedikit ruang utk aku meluah disini..emm sedar tak sedar dh sebulan lbh bapak pergi...sebulan lbh juga aku menanggung rindu yang tak sudah..setiap hari ziarah kubur bapak..pun masih berbaki rasa rindu..malah semakin bertambah rindu aku pd bapak...allah...aku tak mahu menangis lagi..kerana dengan menangis aku rasa terseksa..dengan merindui aku rasa pedih...pedih setiap relung2 hati..

dh sebulan lbh ni...baru mak ada kekuatan untuk kemas semua baju2 bapak..tpi menitis juga air mata mak...kerinduan seorang isteri...43 tahun hidup bersama...tiba2 allah ambil bapak..hati mak bagai di renggut..bagai di sentap...tapi apa kan daya dia seorang isteri..terpksa merelakan pemergian sang suami...pergi bertemu kekasih ilahi....mak mencium2 baju arwah bapak..dengan linangan air mata..aku merasakan kepedihan merindui insan tersayang...aku terus berlalu dari situ...aku tk mahu mak nampak aku menangis...kerana...keadaan itu akan membuatkan hatinya menjadi semakin sebak...allah...hny itu yg mampu aku luahkan..

satu persatu kotak baju aku kemas...kemudian aku angkat untuk di simpan dlm stor..sementara menunggu orang dtg ambil...yang tinggal hanya 2 helai baju yang selalu arwah bapak guna..masa sakitnya..mak kata buat nmpak2..2 helai baju tu selalu arwah bapak guna untuk pergi klinik dan hospital. mak sangkut baju tu di tepi tingkap..kadang2 aku dengar mak menangis sorang2..aku...anak...hny mampu berdiam diri..kerana..aku tahu..keadaan itu akan membuatkan mak lega..akn membuatkan rindunya terubat...doa nya lebih pnjng...buat sang suami di sana...harapannya hanya satu untuk bertemu di syurga...

sekarang hujan ...titisan nya seperti mengerti apa yang sedang aku lalui...apa yang sedang mak lalui...pesan sang hujan...setiap yang terjadi punyai hikmah...pesan sang hujan lagi....bergembiralah hamba kerana kau di uji...aku tertunduk ...memikirkan segalanya...membiarkan perasaan ni di bawa angin...membiarkan rasa ini pecah...

bulan 4 nanti mak akn pergi umrah...dengan harapan hatinya akn tenang di sana..aku sgt memhami ...terlalu memahami...mak lebih senang begitu...mengalirkan segenap kerinduannya melalui sang pencipta...pencipta hatinya..pencipta kasihnya..pencipta rindunya...apa lagi yang mampu mak lakukan...hanyalah berdoa...dan terus berdoa...

gambar terakhir yang aku ambil sebelum hantar arwah bapak pergi solat jumaat...walaupun sakit..bapak gagahkan diri untuk pergi solat jemaah...walaupun berdrh2 kaki yg kena potong arwah bapak tetap nk pergi..kerana di sana dunianya...kerana di sana kasihnya tercipta...buat Mu sang pencipta Agung...


aku terlalu rindukan susuk tubuh ni...aku rindukan kasih sygnya..aku rindu kan belaian nya..aku rindu kan segalanya ttg susuk tubuh ni...

terlalu banyak bingkisannya untuk arwah bapak...yang mana aku sendiri tak terluah...aku mahu menjadi seorang yang tabah..tapi setabah mana aku...air mata ni masih belum mampu di tahan..segalanya bagaikan mimpi..masih terngiang suara terakhir...pelukan terakhir arwah bapak untuk aku...Allah....

angin... kau bawalah rinduku
Untuk dirinya yang jauh dari ku
Agar dia tidak kesepian
Selalu rasa ada cinta Agung

Hujan bawa air mata ku
Yang mengalir membasuh luka ku
Agar dia tahu ku terseksa
Tanpa cinta dia di hatiku

Hanya mampu berserah
Moga cahaya tiba nanti

nota kecil : aku tidak berpeluang untuk mengucup tangan bapak...aku tidak lagi mampu mengucapkan kata rinduku pad bapak...aku tidak mampu ...jauh di benak dan hati aku terlalu merindunya...MySpace

1 comments:

Anonymous said...

Coretan ni buat akak menangis tau nur... Sebab.... Akak pun dah tak ada ayah... Semoga mereka tenang di sana..

Kak aida, cikgu sal

kedamaian

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...