Followers

1.8.09

ketenangan itu...


assalamualaikum wbt
nurhayaton hazai..

tiada kata indh yg dpt sy nukilkan di sini..tiada bicara kata yg mampu keluar dr sy ketika ini..subhanallah...
hati sy sedikit tergangu..ketenangan yg selama ini sy kecapi semakin hari..semakin hilang..entah kenapa..apakah yg merengut semua ini diri sy..masyaAllah tiada jawapan yg pasti dpt sy beri..nk kate sy tidak menjalan tanggung jawab yg satu alhamdulillah masih mampu lagi tegak berdiri mengadap ilahi..puas juga hati ini mencari mana silap nya...
menjadi 'terlalu baru' kadang2 amat mengganggu fikiran sy..salah kah untuk sy berubah kepada yang lebih baik..salah untuk sy mengecapi kebahagiaan sebentar sebelum nafas ini berakhir..segumpal darah yg bernama hati ini selalu sja di asak gelisah..kerana apa...salah kah untuk sy menjadi seorg yg 'baru'..kadang kala ingn sy pergi jauh dr mereka2 yg tak pernh faham keadaan sy..bukn sy nk menyalah kan mereka..tapi..entah lah..tah mahu sy pinggirkan ketenagn ini..ya Allah kuat kan hati hambaMu ini...
kadang2 sy terasa keseorangn walaupun hakikatnya Allah sentiasa ada bersama2 saya..semua kerja yang di lakukan serasa tak menjadi..apakh ini semua adalah natijah dr perbuatan2 dosa sy yg dulu..ya Allah ampunilah hambaMu ini..sesungguhnya aku hambaMu yg lemah..
saya tahu Allah sedang menguji sy,..saya tahu Allah sedang berbicara dengn saya..cuma..mungkin sy juga masih belum nmpak mana hikmahnya semua ni berlaku..sy rasa ada org yang memhami sy yg 'baru' ini..tetapi kadang2 saya rasa dia tak pernh memahami sy..sy tak prlukan semua tu..cukup lah Allah ada untuk sy...Allah ada untuk mendengr segala rintihan hati sy..kepayahan sy...cukup lah..
biarlah org lain ketawakan sy yg 'baru' ni..biar lah sy sering di jadikan bahan ketawa mereka..sesungguhnya Allah ada untuk ku..cukup lah pandangn Allah padaku..saat ini..airmata sy mengalir..mengalir menyesali kekhilafan diri..mengenang segala perbuatan dosa sy..subhanallah..ya Allah seandainya ap yg berlaku ini adalah ujian Mu untuk ku, ku mohon kuatkan lah hati ku untuk menempuhnya...genggam dn pegang erat lah tangan ku ini..agar tak ku hanyut di lautan mehnah Mu..
saya dh tak mampu untuk meneruskan penulis ini..hati saya sgt luluh...hati sy sgt sayu...moga ap yang berlaku tak menghalang sy untuk terus berdakwah di jalan Allah ini...

nota kecil:ya Allah Kau hadirkan lah ilham untuk jiwa ini..bila hati berjuang kerana Allah dugaan itu tempat bersinggah..kepahitan di telan sebagai juadah..kejayaan dianggap sebagai satu mimpi..andai di takdir rebah..hati tetap redha kerana Allah..tiap agendaNya punya hikmah agr hati ini di singgah indahnya kasih Allah..be strong raudhah!MySpace

nota kecil 2:saya amat2 rindukan raudhah yg dulu...MySpace

2 comments:

shafiq said...

rileks ton ^^.
aku sentiasa sokong ko.
teruskan dakwah ko..
aku nampak banyak perubahan
dalam diri ko, orang xkenal ko
leh r cakap yang tah pape, tapi aku tau sape ko, teruskan dakwah ko, ntah aku nie bila tah nak berubah. hahaha :p
doakanlah aku cepat2 kawin yerk. bye bye

nurislam said...

thnx sapik..aku ok jek..cuma kadang2 tu biasalah..ermm bilah,,aku mls nk ckp ape2 lagi pasl ni..Allah ada untuk aku.,thnx fr being my friend..kawen jek yg ko ingt eh..cr duit byk2 dulu

kedamaian

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...