Followers

20.12.08

Tak Sedia..

Assalamualaikum w.b.t
nurhayaton hazai

cepat btl masa berlalu..cuti 2 bulan yg ana lalui rase sekejap sangt..begitu pantas masa meninggalkan kite..subhanallah..betul2 menginsafkan..mcm tu juga yg ana rase..rase insaf bile kite masih di beri peluang oleh Dia untuk membuka mata usai dr tidur..melihat matahari yg indah..mendengr burung2 berkicauan di angkasaraya..begitu besr nikmat olehNya..tapi kadang2 kite ni langsung lupe pada Dia..ingatan pada diri sendri juga..
emm sebut pasal tak sedia nie lagi seminggu jek danak masuk sem baru dan tahun baru..masyaAllah tak sedia nya ana..keputusan sem ni agak menurun..nak kate sdh tu mmg lah sedih..mungkin ini ujian dr Dia untuk menegur ana..ana hanya mmpu berusaha..mungkin ini tarbiah dr Allah untuk ana lebih bersyukur atas nikmat Nya..terasa kerdil diri ni..Ya Allah ampunlah dosa2 hambaMu ini..Sesungguhnya aku pasrah jika ini takdir mu ya Rabb..aku redha..insyaAllah sem depan ana akan berusaha lbh tekun lagi untuk meraih anugerah dekan..insyaAllah..
sem depan same jek mcm sem2 yg lepas awal sem mmg bz dengan projek yg di beri pensyarah..sampai saat akhir nk final pon hari tuh kami masih lagi bz dengan projek akhir..memg bz terlalu bz..masyaAllah ana harap kesibukkan ana ni takkan melekakan ana untuk mentaddabur al-quran dn lain2..ya Allah peliharalah hambamu ini dr perasaan lalai dn leka..
hati ana berbelah bg sebenarnya..tak tahu kenapa..sem depan duduk dgn org baru...tapi ada hikmah nya dapat lah ana menambah shabat ana..terima kasih ya Tuhan kerana memberi peluang pd ana untk mdpt shbt baru..
takutnya sem depan subjek semua tough2..ana tkt ana tak blh nak carry lah..Ya rabb pemudahkn lah semua urusan hambaMu ini..
bila dh balik ni rse sdh sgt2 tingglkan kampung halaman..baru je naik bus..dh rindu kat mak ngn ayah..tah bila lagi dpt jumpe..
sayu hati bila tgk muka mak nagn ayah.bile melihat wajah polos mak ngn ayah memberi semangt pada ana..timbul rase belas dn kasihan pada mereka..bersusah payah mambesar kan ana sampai masuk universiti..terima kasih mak terima kasih ayah..pengorbanan mu tak tertanggung oleh anakmu..ya Allah panjangkan lah umur mereka berdua..limpahkan lah Rahmat dan Kebahagiaan keatas mereka berdua..lindungilah mereka berdua dr azab seksaMu..aminn...

0 comments:

kedamaian

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...