Followers



3.11.10

-hari ini hari pernikahanku...tetapi..-

assalamualaikum wbt..
norhayaton hazai hj warman


Hari ini adalah hari pernikahanku
Aku harus bangun lebih awal
Melaksanakan solat & berterimakasih kepada Allah
Atas semua nikmat yang telah Dia berikan kepadaku
untuk hari yang bahagia ini

Hari ini adalah hari pernikahanku
Aku harus membuka jendela kamarku
Hingga bisa kurasakan udara segar di wajahku
Aku ingin melihat matahari terbit
Aku ingin mendengar nyanyian burung-burung

Hari ini adalah hari pernikahanku
Aku ingin melihat kamarku dalam nuansa biru
Alas tempat tidur biru dan karpet biru
Aku ingin mencium wangian bunga-bunga
Aku ingin menghiasi tempat tidurku dengan daunan melati

Hari ini adalah hari pernikahanku
Aku ingin memakai sepersalinan pengantin yang sederhana
Tetapi itu akan menjadi persalinan putih yang tercantik
Aku ingin walimah yang sederhana
Tetapi semua orang yang datang akan berdoa dengan tulus

Hari ini adalah hari pernikahanku
Aku ingin melihat senyum diwajah setiap orang
Dan tidak ada satu orang pun yang merasa tersakiti hari ini
Jika ada air mata terlihat
Itu hanyalah air mata kebahagiaan

Hari ini adalah hari pernikahanku
Aku ingin duduk disamping suamiku
Menggenggam jemarinya dalam jemariku lalu akan kubisikkan kepadanya
Selamat datang dalam hidupku…
CINTA

Lalu terbangun aku dari mimpi ..Semuanya masih terlihat sama
Hari ini bukanlah hari pernikahanku.....Tetapi….



Ya Illahi Rabbi,
Itu tidak apa-apa…
Jika hari ini bukanlah hari pernikahanku
Kerana aku yakin dan percaya
Engkau tidak ingin aku menyakiti wanita lain

Ya Illahi Rabbi,
Tidak masalah bagiku…
Jika hari ini bukanlah hari pernikahanku
Kerana aku yakin dan percaya
Engkau mencintaiku lebih dari pada dia mencintaiku

Ya Illahi Rabbi,
Aku baik-baik saja…
Jika hari ini bukanlah hari pernikahanku
Kerana aku yakin dan percaya
Engkau telah mengatur pernikahanku suatu hari nanti

Ya Illahi Rabbi,
Aku tidak keberatan…
Jika hari ini bukanlah hari pernikahanku
Kerana aku yakin dan percaya
Engkau telah menyiapkan seseorang yang terbaik untukku

Ya Illahi Rabbi,
Jika hari ini bukanlah hari pernikahanku
Maka aku mohon kepada-Mu
Berikan aku hari yang terbaik
Bersama seorang lelaki yang terbaik
Di tempat yang terbaik
Ameen ya rabb...

" Sesungguhnya Allah telah menjadikan kampung akhirat sebagai tempat pembalasan hamba-hamba-Nya yang Mu’min, sebab kampung dunia ini tidak mampu menampung apa yang hendak diberikan-Nya kepada mereka. Juga karena Allah ingin memuliakan kedudukan mereka dengan tidak memberi balasan di negeri yang tidak kekal.”(Ibnu Athaillah As Sakandari, dalam Al Hikam)


nota kecil : kepada Mujahidku, aku hanya mampu berpesan padamu,..JAGA IMAN, JAGA IBADAH,.andai jodoh ada,...sujud syukur ku panjatkan padaMU...serahkan semuanya pada ALLAH....andai tiada jodoh di antara,..percayalah bidadari SYURGA menantimu di sana...serahkan semuanya pada ALLAH.....seorang engkau yang akan menjadi suami yg soleh...seorang engkau yang akan menjadi imam disetiap solat2 ku..seorang engkau yang mampu membimbing aku untuk kesyurga ilahi..seorang engkau yang lbh cintakn jalan dakwah mu lbh dr segalanya.....MySpace

0 comments:

Daisypath Anniversary tickers

kedamaian

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...