Followers

3.1.10

~bingkisan rindu buatmu..~~

Assalamualaikum wbt
nurhayaton hazai..

Sedar tak sedr setahun dh cik idah pergi tinggal kan kami..tingl kan kami dengan kenangan yg terindah..subhanallah Allah sj yg tahu betapa sy rndukan cik idah..betapa kami semua masih belajar untuk menerima hakikat yg cik idah sudh tiada..
3 jan 2009 cik idah pergi meninggalkan kami tnpa sy sempat berjumpa cik idah..Tuhan sj yg tahu perasaan sy..luluhnya hati sy bila tk dpt menatap wajah cik idah buat kali terakhir..tak terluah semua nya di hati ini..dah setahun pun sy masih belum pernah ziarah kubur cik idah...ya Allah brilah kekuatn pd sy ni..ketika ini...saat ini..angin kuat menyapa2 diri sy...seakan2 mengerti ap yg tersirt di hati...i ve just miss u..sy rindukan tarbiyah dr cik idah..sy rindukan senyuman cik idah..sy rindukan gurau kita bersama..semua nya sy rindu..
tiap kali dtg rumah cik idah duduk kat library sy teringt masa kite berdua berkongsi luahan hati..masa tu cik idah dh tenat sgt..seminggu sebelum cik idah pergi...masih segr di ingatn sy..
sy menagis kat cik idah luahkan isi hati sy...gundh hati sy...dn cik idah bg sy pinjam novel
'tautan hati' yg mana buku tu juga buku terakhr dr cik idah untuk sy..cik idah kata..
memndgkan sy dh terhalaqah cik bg pnjam buku tautan hati ni..time2 tu juga sy menangis depan
cik idah..tak sangka tu lah pertemuan terakhir kami..yg terakhir..
cik idah nk tahu..hassan dpat masuk MATRI..dia dpt 4A 1B dlm upsr..kalau cik idah ada mesti cik idah happy..mesti cik idah buat doa selamt mcam masa umar dpt masuk MATRI..sekarg ni balqis..abdullah..hakim dengan iqbal je tinggal kat rumah..hakim dengan iqbal duduk asrama kat sekolah GUFRAN..kak nur pula nak masuk maahad tahfiz kat kelantan tapi tak de rezeki dia..dia masuk sekolah agama kat selangor..kak nur pun dpt 4A1B.
semua impian cik idah dh terlaksana...alhamdulillah...
cik idah nantikan kami kat sana ye...damailah cik idah kat sana..walaupun sy masih belum kuat untuk ziarah kubur cik idah..doa sy sentiasa mengiringi cik idah..
cik idah tahu..dh banyk sangat benda yg berubah..keluarga dh bertambah..sy juga insyaAllah dh berubah menjd sy yg 'baru' dn masih lagi belajr..alhmdulillah fmly sy dh dpt terima sy yg baru
ni..mak ngn abah pon sama..syukur alhamdulillah..cuma bila nk berubah tu byk sgt ujian yg mendatang..mudah2an sy kuat tempuh segala ujian ni..
setiap kali nama cik idah sy sebut dn bercerita dgn embah cik mah...dia mesti nangis..die kata selalu sgt nmpak kelibat2 cik idah..balik sekolah turun dr kereta..bual2 dgn dia kat dapur..time tu kami nangis sama2..saat saya menulis entri n pun air mata tk henti2 ..betapa sy sgt rindukan cik idah..sangat rindukan cik idah..=(.
cik idah ketahuilh kami semua sgt2 terasa kehilangn cik idah..cik idah tak ada galang gantinya dlm hati kami..cik idah lah satu2 ny yg memahami dr sya..walaupun rncgn kita tak terlksana di dunia ni..mudh2an kita dpt berhalaqah di akhirat...
sy buka inbox hp sy..tnpa sya sedr msg dr cik dah yg dh tersimpan selama setahun masih lagi ada..bila baca msg tu sy sedh sgt..hanya hati yg sayu mengiringi masa2 berlalu ni cik..

msg terakhir cik idah pada sy..'alhamdulillah sama2 lah kta pnjatkan kesyukuran ke hadrat Allah swt yg memberi hidayah kepada kita..moga kita terus di pimpinNya untuk berada di atas jalan Nya yg satu..jalan yg di lalui oleh Rasullullah saw sehingga akhir hayat kita..ya sayang mudah2an kita dapat berhalaqah satu masa nanti dan bersama di akhirat di tempat yg diredhai Allah..amin..cik idah kasih dan sayangkan pada kamu kerana Allah swt..'

ya Allah tabahkan lah hati ku dalam merentasi dunia mehnaMu..beri lah taufiq dan hidayah Mu kepada makcik faridah..sungguh aku terlalu merinduinya..sungguh ya Allah aku sangat rindukan nya..='(

al-fatihah kepada faridah bt rahim..moga rohnya di cucuri rahmat..=(

0 comments:

kedamaian

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...