Followers

8.2.09

RM 1 UNTUK BUMI PALESTIN

Assalamualaikum w.b.t

nurhayaton hazai...


Kasih ku buat palestin..subhanallah sedih dn sayu tgk keadaan saudara2 kita kat sana..hati sy menjadi lbh sayu bila mana melihat kekejaman yg bergolak di sana..nyawa mereka umpama tiada nilai bagi laknatullah israel..semalam bertempat di pusat islam uitm perak..kami IMAD (ikatan mahasiswa dinamik) menganjurkan program RM 1 UNTUK BUMI PALESTIN.. sambutan nya alhamdulillah menggalakkan..tapi sdh dengan keadaan pljar2 yg seolah tak mengindhkan nasib saudara2 kita disana..terbit sedikit rasa kecewa dengan keadaan ni..mahasiswa yg dtg tak sampai separuh emmm yg mereka pentingkan hiburan..hiburan..dn hiburan..pengaruh hiburan terlalu kuat..sdh sgt2..alhamdulillah sambutan oleh mahasiswi menggalakkan..nampak juga 2 3 org pensyarah..moga usaha yg sedikit ni dapat mambantu saudara2 kita..byk ujian sebelum dn selepas porgam ni di jalankan..ada juga suara2 sinis yg mengatakan duit kutipan derma tu kami IMAD yg guna..subhanallah hati rasa sdh dengn pemikiran mereka ni..hanya mampu mendengar..dn berdoa moga hati kami kuat..dn istiqamah dlm perjuangkan nasib saudara2 kami di sana..lepas solat isya’ kami buat solat hajat dn seterusnya kami mlht tayangan video2 pergolakkan di palestin..syu..sayu hati sy tgk..tapi hnya doa seusai solt dn bantuan yg tak seberapa yg mampu kami beri..sabar lah saudara2 ku..subhanallah..tersiat2 hati tgk tangisan anak2 kecil..tangisan ibu..ya Allah tabah kan hati saudara2 ku di sana..terbit rase insf dlm diri..selama ni sy leka..leka dengan keadaan saudara2 kita..kesusahan mereka tak kite dengar..ya Allah apa lah nak jd nie..mujur lah sahabt2 lain menginagtkan sy..supaya sy tak terus hanyut..subhanallah..




sebahagian muslimin yg hadir..kusyuk melihat tayangan video pergolakkan di palestin..











muslimin sedng kusyuk mendengar ceramah yg di sampaikan oleh penceramah jemputan..


















sempat sy coret sedikit puisi kiranya untuk tatapan shbt2 yg istiqamah perjuangkan nasib saudara2 kita di palestin..

KITA SAUDARA?
Bentangan warna menghias dinding galeri
Tubuh terpatung usai di hunjam mata
selami episod agama anutan baru
Bekolah airmata bersaksi jatuhnya
pasukan pujaan meruntuh tangga
Tumpul anak tekakmu menguak,
sukan dan agama bukan bersaudara
biar di anak tirikan..
Tika kantung merah berisi kentang di kendong
sekonyong bertaburan
kerna ombak irama menendang gegendang,
telinga manusia konon mendada bukan boneka
tumit terangguk meniti rentak
ke atas bawah kepala di balun..
lupa?? itukan simptom sedang di racun..

0 comments:

kedamaian

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...