Followers



1.1.13

setahun yang dulu...

assalamualaikum wbt.. 


aku mahu sj kemam..kemam segala dan simpan rasa yang aku ada..kerana bagi aku jika aku luahkan rasanya tetap sama..walaupun aku kongsi rasanya juga tetap sama. aku jadi kematian kata..di mana kata-kata indah dr jiwa aku..yg sering membujuk aku sewaktu aku ketandusan...dimana...aku sendri tidak tahu kemana perginya ia...pergi di bawa angin lalu..tertunduk dan terus terdiam..sungguh rasa ini sangat membunuh..bukan saja jasad malah semangat serta kekuatan aku..detik ini bahasa jiwa ku membentak fikiran melontarkan resepsi muntahan rasa bahasa jiwa.


aku menampar wajah hancur jiwa ku..menengking ia untuk terus mati..aku puas berbuat begitu...seketika aku mendekatinya kembali...kejamnya aku..setelah membina..membiarkan ia mati..aku terus berjalan longlai menuju ke kaki langit..aku tidak mahu mati sebelum sampai waktunya..pergilah air mata..akan aku lepaskan air mata ini jauh...jauh..sejauhnya..
sehingga sepasang mata ini tak mampu lagi ingt pada hangat titisnya dahulu..
kisah perjuangan seorg aku menuntut pd sebuah pengorbanan..sebuah masa silam yg terpaksa aku bongkarkan..bersama menyusur liku derita di temani bahasa jiwa seorang aku.


hari ni.. setahun yang dulu.. aku masih merasai kasih syg darinya.. menjelang pagi.. sedikit demi sedikit dia pg dr kehidupan nyata ku..  setahun lamanya aku menanggung rasa rindu... menikam hati... menghenyak sanubari... aku masih belajar untuk menerima.. dn terus menerima.. kasih sayangnya masih terus mekar dlm hati... tawa ..gurauan senda nya..masih terbayng2 di mata...  ya allah rahmatilah arwah bapak.. tempatkan arwah bapak di kalangan mereka yang beriman dn beramal soleh..  sungguh aku sgt rindu kn dia... terkadang aku sgt cemburu melihat mereka2 yang mempunyai ayah.. aku menangis di dalam hati...menangis semahunya.. kerana apa... kerana aku tidak ada ayah.. kerana aku tidak lagi dpt merasai kasih syg seorang ayah.. kerana aku tidak mampu membls segala pengorbanan dia selama ni... bila aku lihat pkcik2 tua.. masih membanting tulang empt kert utk mencari sesuap rezeki.. hati aku bagai di renggut.. rasa sedih.. pilu... kemana hilng anak2 mereka... allah.. kalau lah mereka tahu betapa pedihnya hati kehilngn seorg ayah.. kalau lah mereka memahami bahsa sepi hati seorg ayah .. sungguh ya allah aku sgt rindukan senyuman arwah bapak sungguh ya allah aku sgt rindukn gurau senda arwah bapak.. allah.. temukan kami di syurgamu .. temukan kami disyurgamu ya allah.. 




ni lah satu2 nya gambar terakhir arwah bapak yang ada dalam simpanan aku.. jumaat terakhir bapak ... setelah itu... bapak pg jauh.. jauh meninggalkan aku.... semoga roh bapak tenang di sana.. nantikn adik di syurga... adik rindu kn bapak.. allah.. 

ayah aku rasa sunyi
sejak kehilanganmu di dunia ini
di saatku meniti
kejayaan ini

Ayah aku menyanjungi
jasamu yang terlalu agung buatku
tak dayaku membalas
jasa dan budimu

Tanpa kamu
hilanglah haluan hidupku
terasa siksanya di jiwa ini
Tak dapatku membalas jasamu
di dunia ini


nota kecil : Dia terus menerus memerhatikan aku.. menunggu waktu bila waktunya tibe.. segalanya akn aku tingglkn sepi.. sungguh kematian itu punya saat... 






1 comments:

kheyla said...

assalamualaikum..ya ukhti..
lame benar menunggu perkembangan dari ukhti.. akhirnya update jugak..
semoga ayahanda ukhti ditempatkan disisi orang2 yang beriman.. aminn..
berharap pada tahun 2013 ni.. akan membuatkan kita lebih bersyukur dengan apa yang diberi.. insyaallah..
aminn..
come n follow my blog if u not busy..
illykhalil.blogspot.com

Daisypath Anniversary tickers

kedamaian

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...