Followers



10.1.12

aku masih tetap juga merindui...


assalamualaikum wbt..
norhayaton hazai hj warman..

awan tetap masih juga di situ...mendung...gelap gelita..hujan membasah bumi...tanah menjadi tenang...tenang menerima timpaan nya...Aku memilih untuk berkata...
bahasa pilu sebagai ganti kepada rinduku pdnya.. kerinduanku...kerinduan yg menimpa relung hati...membakar hati jiwa seorang insan yg bernama aku...


Aku rindukan dia.., sentiasa ingat kan dia.... Kadang tikanya ada yang berlalu melintasiku memakai bauan wangi yang dulunya pernah dia pakai, akan ku toleh dan mengikutinya dalam diam sambil menghidu bau nya di angin dan tanpa sedar air mata jernih ku mengalir.. aku terlalu ingatkan dia...... ingat kan dia...

mengungkap bahasa jiwa yang sepi menanti sesuatu yang mahu mengalir dek sentuhan kasih yang suci rindu yang amat.....sangat.....


aku tak mahu menangis.....kerna ia sungguh menyeksakan

aku tak mahu berduka..... kerna ia menyedihkan

aku tak mahu ingatan.....kerna ianya membunuh ku


nota kecil: hati bertahanlah ...sesungguhnya BAPAK tenang2 sj di sana...ya Allah rahmatilah bapak..temptkanlah dia dikalangan mereka2 yg beriman..MySpace

31.12.11

~ BAPAK~

assalamualikum wbt
norhayaton hazai hj warman


hari ni 31 disember 2011 adalah satu tarikh yang akan aku ingat buat seumur hidup aku...bapak pergi di jemput ilahi rabbi...sudah sampai janjinya...sudah sampai waktunya...aku redha..alhamdulillah..tiada apa yang perlu aku kesalkan...kerana..aku dah puas mengis waktu bapak sakit dulu...aku sudah puas jaga bapak sakit dulu..air mata aku seolah2 kering...hati aku seakan2 meredhai...segalanya2..alhamdulillah ya allah Engkau ambil bapak dalam keadaan yg cukup tenang..sempat matanya bertentang dengan mak buat kali terakhir..gengaman tangan terakhir itu....sebelum ianya terkulai layu..terus tidak bernyawa...

aku tak ada dalam keadaan itu..malam sebelumnya aku sempat bertny khbar...bapak juga pergi solat jumaat seperti biasa...walaupun demam..tapi bapak gagahkan diri...katanya nak berjumpa kawan2 masjid..dua tiga hari sebelum bapak meninggal ...aku mimpi ...aku terasa nk gosok jubah...sempat aku bergurau dgn roomate..kalau ade apa2 jadi senang tgl pakai shj...masyaAllah...rupa2nya benar2 berlaku...aku tidak pernah takut..aku tidak pernh rasa risau..jika Allah benar2 ambil bapak..sebab...aku tak sanggup nak melihat bapak derita dengan sakit yang dialaminya...


bila aku masuk bilik bapak....aku duduk tepi katil..tempat bapak tidur...aku raba2 tempat tidur tu...aku tengok sekeliling bilik...hati aku mula sebak...aku tarik nafas panjang2...sambil air mata aku mengalir...sekuat mana pun aku...akhirnya air mata aku tumpah juga...dan aku sedar..waktu tu...aku benar2 rindu kan BAPAK...aku amibil bantal bapak..aku cium bau bantal tu...ya allah aku dah rindu...aku ambil sweter bapak..aku cium dalam2..sambil air mata aku mengalir...


BAPAK....adik rindu dekat bapak...T__T'' ya Allah peliharalah bapak dr seksa kuburMU...hati aku berdoa..bila aku tengok dekat ampaian baju..aku ternampak jubah bapak pakai masa solat jumaat...aku capai baju tu..aku dakap puas2..


sesungguhnya...aku...rindukan BAPAK....

tiba2 masa kemas2 luar..aku ternampak selipar yang aku sediakan untu bapak pergi toilet..supaya kakai dia tak kena simen2 dekat luar tu..aku pakai..dari jauh aku panggil mak....

mak!! selipar jepun bapak...aku pakai sambil buat gaya bapak berjalan...sesungguhnya...aku tersgt rindukan BAPAK.....

au pandang langit biru...awan tidak mendung...tidak terlalu panas...tetapi redup...sehingga jenazah bapak di semadikan....bersebelahan kubur arwah nenek...

angin lembut ...
burung2 berkicau...
aku sayu...

mendengar talkin...bukan kepda bapak..tetapi kpd AKU!..

aku terduduk..sambil air mata aku mengalir laju..habis basah purdah...

bila orang ramai ziarah...peluk mak....mak akan cakap....SAYA DAH HILANG KASIH SAYANG SAYA...
aku yg setia mengaji di sebelah bapak...terus mengis...


44 tahun..mak hidup bersama bapak..susah senang bersama...gurau..bergaduh..itu lah mereka...walaupun gaduh macaman pun mereka tetap ber SAYANG2...

aku teringat..masa mak sakit..doktor detect stroke...dorang makan berdua2an dekat meja makan dekat dapur...aku pasang telinga dengar perbualan mereka..bapak tak nak makan nasi..kalau tak makan nasi t boleh mkn ubat..mak yang sedang sakit..puju bapak..

abang...makan lah nasi sket...nanti pengsan lagi macam dulu...dah lah wati sakit..abg pun sakit...bapak menurut shj apa yg mak cakap...hati aku jd sayu....

aku biarkan kisah tu di bawa angin...angin entah kemana...



........................................................................................................................

lepas solat magrib...aku duduk dalam bilik dengan mak...mak kata nk solat dekat bilik bapak..aku teman..

sesungghnya...MAK terlalu rindukan bapak...suaminya...mak cium2 bau baju dan seluar bapak...dek kerana terlalu rindukan suaminya yg baru shj tingalkn die satu hari...

bila masa untuk kapan kan bapak...aku tgk redup wajah bapak...seolah2 redha dgn pemergiannya...pergi mengilkan anak2 isteri tercinta..wajahnya redup...mata terbuka sedikit..bibir menguntum senyuman...bila aku pegang tgn bapak...


.............sesungguhnya..aku rindu untuk kucup tangan tua itu..aku terlalu rindu...


cukuplah...sekadar ini...aku tak mampu lagi untuk meluahkan segala...apa yang aku pasti...bila mana aku beljar buat ushe agama ni...iman dan yakin aku bertambah..jadi di sini Allah uji iman dan yakin aku pdNya..yangmana...mati itu pasti...kun fayakun....
bapak damailah di sana...walau kita terpisah di dunia..mudah2an Allah temukan kita untuk berhalaqah di akhirat nanti..adik rindu bapak...T__T



1.12.11

Tuhan dengarlah keluhku...


asslamualaikum wbt..
norhayaton hazai hj warman


Ingin ku lepas keluhku
Pada-Mu Tuhan penyayangku
Ku akui semua dosaku
Meski tersipu tertunduk malu

Jiwa dan hati tertutup debu
Akan ku terkurung nafsu
Ketaatanku tertimbun penuh dosaku
Tuhan tutupi aibku

Tuhan jangan biarkan diriku
Semakin jauh tertipu nafsu

Hanya pada-Mu ku mohon ampun dari semua dosa
Jari lemahku mengetuk pintu maaf-Mu
Agar kau hapus salahku

Hanya pada-Mu ku mohon ampun dari semua dosa
Jari lemahku mengetuk pintu maaf-Mu
Agar kau hapus salahku
Tuhan dengarlah keluhku

nota kecil : Aku tersesat dalam kelalain,sedangkan kematian menuju kearahku kian lama kian dekat..MySpace

16.8.11

~membisu itu lebih indah~

assalamualaikum wbt
norhayaton hazai hj warman

Bila airmata kita mengalir dek banyaknya desakan dan asakan
kita hanya membiarkan ia mengalir deras
tiada daya untuk menyapu air mata itu dengan jari jemari kita
apatah lagi menahan ia dari mengalir di pipi kita
sempit dada kita menahan sedu dan sedan
pada waktu itu kita memang mengharapkan
ada insan yang datang kepada kita
walau tanpa apa jua bicara
cukuplah sekadar berada di sisi kita
memberikan kekuatan dan sokongan
tapi selalunya kita hanya SENDIRIAN dalam keadaan itu.
Sunyi dan sepi mampu membunuh kita
kespian mengheret kita ke dunia kita sendiri
kesunyian menjadikan kita tidak terarah
kita hilang kawalan dan kita hilang jua penumpuan
kerana SUNYI.
Insan-insan yang tidak memahami akan memadangkan kita dengan jengkel
melihat kita sebagai manusia cengeng yang tiada tujuan
pedulikan anggapan itu
pedulikan apa jua pandangan mereka
kerana mereka hanya mampu berkata belakang kita
tanpa seorang pun yang sudi duduk bersama kita
untuk berkongsi air mata.
Apa yang kita rasakan sudah cukup berat
terbuku di kalbu
kita hanya mampu membisu
bagi kita itu lebih indah
dari berbicara dengan insah yang tidak endah
dari meluah rasa pada insan yang tidak kisah.
Apa yang kita rasai
Apa yang kita alami
tiada seindah kata untuk digambarkan
tiada secantik bahasa untuk diluahkan
ia hanya bermain di jiwa kita
Akhirnya, kita hanya mampu sujud dengan airmata
lalu memohon:
“Ya hayyu Ya Qayyum Birahmatika Astaghith…”


Dari Anas r.a dia berkata bahawa Nabi s.a.w apabila mengalami suatu kesulitan, baginda mengucapkan doa berikut:

يَا حَيُّ يَا قَيُّومُ بِرَحْمَتِكَ أَسْتَغِيثُ

Maksudnya: “Wahai yang maha hidup, Wahai yang maha berdiri, aku memohon pertolongan dengan rahmat-Mu” (H.R al-Tirmizi)

nota kecil: moga aku menjadi lebih tabah...damaikan lah hatiku dengan ketentuanMu...MySpace

4.6.11

cerita kehidupan 2

Assalamualaikum wbt

Syukur pada Mu ya ilahi memberi sedikit ruang waktu lagi untuk aku terus berbicara di sini...alhamdulillah…bapak dah keluar dari hospital..selepas seminggu di hospital putra specialist batu pahat..so far keadaan bapak ok je..Cuma biasa lah mood nya on off..habis semua orang kena marah…=( aku pun tak terlepas jugak lah kena marah..tapi tak apa lah nak buat macamana orang sakit memang macam tu..mungkin bapak masih tak biasa dengan keadaan dia yang baru..mak lantik aku sebagai misi bapak..quite ok lah..dah biasa pun..dulu masa bapak sakit pun aku biasa jaga..kesian mak penat seminggu teman bapak dekat hospital..tidur pun tak tentu..jadi balik rumah ni aku bagi mak rehat cukup2 tu pun bukannya nak rehat sangat..sibuk melayankan cucu2nya yang balik dari KL..bila cucu2nya balik mak akan jamu macam2 dengan masakannya yang best2..=) kami nak jaga bapak di hospital mak tak bagi..mak kata hanya dia yang faham suami nya..bapak memag tak boleh hidup kalau mak tak ada..aku senyum saja..=) yelah 41 tahun hidup bersama..suka duka..tangis tawa semua dengan bapak..lamanya 43 tahun kan..=) aku tersenyum sendiri..boleh ke aku capai usia perkahwinan selama itu..huu..berangan****

Pasal bapak pula..aku terpaksa pekak kan telinga jeklah kalau kena marah..biasa lah aku ni misi yang kebal..huhu..kalau nk ikut kan hati dah lama menangis..tapi buat apa aku nak bazir kan masa untuk menangis sebab kena jaga bapak..dulu dah puas bapak jaga aku..sakit...masa kecil tak boleh berenggang langsung dengan bapak..pergi kedai mamak petang2..naik motor dengan bapak..=) kenangan..siapa nak ikut pergi kedai mamak kena cari rambut gatal bapak…aku dengan abang lumba2 lah cari siapa paling banyak..last2 memamg aku yang dapat ikut sebab aku kan ADIK..=) seronok jadi adik…seronok juga bila selalu kena buli dengan abang2…why aku yang selalu mengalah..tabah jek lah..sebab tu lah aku..sentiasa akan mengalah..sentiasa mahu melihat yang lainnya bahagia..walaupun aku sendiri terluka..emm tapi tak apa jek..aku tahu semua tu hanya menguji kekuatan aku..=)

Bila dah sampai kedai minum..aku kongsi satu cawan teh tarik dengan bapak..bapak akan tuang kan air teh tarik tu dalam piring lepas tu bapak tiup..baru aku minum.bapak takut panas sangat..bila ingat2 balik ya Allah betapa banyak nya pengorbanan bapak pada aku..setiap hari hantar dan ambil aku dari sekolah..panas hujan redah je..kadang2 demam..tapi demi aku bapak sanggup buat apa saja…bila sekarang ni bapak semakin tua dimamah usia..bila tengok bapak tidur…air mata aku mengalir sendiri..sempat kah aku berbakti pada bapak …sekarang ni Alhamdulillah sifat penyabar aku semakin ketara…aku tak lah seperti dulu..alhamdulillah..ya Allah…apa pun yang bapak marahkan aku terima sahaja..aku tahu bapak tak ada niat nak marah anak2 dia..mungkin bapak stress dengan keadaan sakitnya..yelah bapak dah biasa buat kerja berat2..bila sakit dia dah tak larat buat apa2..selain ke masjid setiap hari..tu pun dah tak larat nk bawa motor..jalan kaki perlahan2..bila aku tgk bapak..aku aku sayu..entah..mak kata aku ni mudah simpati…mak kata lagi aku tak boleh tgk org lain kesusahan…mudah menangis..entah tu kata mak yg faham segalnya tentang aku…

Kadang2 aku kematian kata untuk buka cerita dengan bapak..tapi aku hilangkan ego seorang anak untuk aku bemesra dengan bapak..aku tak tahu sampai bila lagi aku boleh terus memndang wajah nya…aku takut aku akan kerinduan…rindu yang amat…atau aku yang pergi dahulu..siapa yang akan jaga bapak dengan mak..T_T ya Allah..terlalu sikit yang aku buat untuk balas jasa mak dengan bapak…

Bila bapak balik hospital ni aku masih belum berani nak tengok kaki bapak yang kena potong tu..aku takut aku nangis meraung2 depan bapak..bapak tak bagi tengok…aku masih belum bersedia…masa di hospital pon masa aku call bapak..bapak pesan jangan nangis..nanti bapak susah hati dekat sana..dan..aku terus menangis ..bapak dengar je aku menangis…aku dengar suara bapak sebak..sebak…dan mungkin bapak pun menangis..aku tak tahu…lama juga aku menangis..dan bapak hanya dengar melalui telefon..sudahnya..aku mintak letak call sebab dah tak tahan dengar suara sebak bapak..

Malam sebelum bapak operation aku tak lena tidur..macam2 yang aku fikirkan..hanya kepada Allah tempat aku mengadu segala gundah hati..aku lenyap dalam tangisan aku semula…aku rasa senang begini..menangis untuk aku redakan hati aku sendiri..mengadu pada Dia…Dia yang menjadikan aku…aku terus terlena dibuai kasih drNya…berharap bapak selamat di operation esok..

Dan Alhamdulillah operation selamat dengan izin allah..malam tu abang uda bawa balik jari kaki yang di potong tu..aku langsung tak tengok..apalgi untuk sentuh..dr jauh aku perhatikan..bukan jijik..tapi aku sedih..esok nya uda tanam jari tu di kubur..sebahgian diri bapak telah terkubur di situ..aku menginsafi diri…T_T’’ terlalu banyak dosa yang telah aku lakukan..sering kali aku alpa..sering kali aku leka..namun Dia tak pernh lupakan aku…kasih dariNya..mendamai rasa seorang aku…=’(

Aku kena ingt kan bapa untuk qada’ solat2 bapak..bapak dah tak berapa ingt jadi aku ni sebagai reminder dia lah kan..=) senyum semula..insyaAllah aku akn jd lebih tabah..tapi..tabah kah aku..!! arghhh byk alasan lah wahai diri…untuk bersolat pula aku yg tolong..ni buat sementra ni abg ada die yang buat..mula2 buh plastic kat kaki..supaya balutan kaki bapak tak basah lepas tu baru wudukn bapak..aku suruh bapak solat duduk dia tak nak..haishhh sungguh degil ini orang..yeklah takut bekas potong tu sakit…alhamdulillah bapak kata dia masih kuat..aku pun ikut jek lah..ngeee padahal masa tu dah kena marah.,,adehh kena marah lagi..sabar2..=) senyum seindah suria…yang membawa cahaya…uikk menyanyi pulak cik nor ni..=) saja jek..pujuk hati ni..biar kuat sikit..tak maul ah asyik2 sedih..muka dah sememeh asyik menangis sahaja…aku tahu mak tahu apa yang aku rasa sekrang ni..insyaallah apa sahaja yang dtg adalah ujian dr Allah…di sebabkan kelalaian aku sendiri….to be continue..=)

bapak masa ni tengah demam..selimut dia...=) tak boleh berpisah dengan garu badan die..huu

note kecil: Wahai hati..maaf diri yang sering lalai dan alpa ni..wahai hati…kuat lah dikau..tabah lah..berlapang dada lah menghadapi semua takdir ilahi…andai ianya benar..pasti akn mnjdi milikmu..haa tetiba pulak kan..MySpace

24.5.11

cerita kehidupan 1

Assalamualaikum wbt..

Syukur Alhamdulillah..masih lagi di beri nyawa untuk meneruskan hari2 indah..masih mampu bernafas di bumi ilahi..pemilik segenap alam…selawat dan salam buat mu kekasih allah…

Sekarang ni saya berada di johor..cuti sem 4 bulan..fuhh berpeluh jugak nak habiskan cuti ni..tapi takpe..bukan selalu pun dapat cuti lama2 ni..boleh teman mak dengan bapak kat kampung plus…dapat habiskan lessen kereta yang tak habis2 dari tahun lepas…uhuk3..setiap kali nak pergi belajr kereta aja ada program..last2 memang tak pergi..berazam habis kan dalam masa 2 minggu ni..^_^’’..

Perjalanan dari kuala lumpur sampai johor mengambil masa 3jam..dalam kereta dengan abang ngah..hanya mendiamkan diri tanpa keluar sepatah kata dari mulut…malas nak bercakap…tipulah tak cakap langsung kan..ada lah jugak..kalau abang ngah Tanya baru lah saya bersuara..entah..memang macam ni..=) pasang earphone buka lagu di handphone..walaupun abang ngah pasang radio..masing2 layan diri masing2..sampai di pagoh angah kena jumpa klien..masuk estet.sime darby plantation...ok saya jadi PA dia ikut pergi sana sini..plus dapat makan free..ngeheh..dari jam 12 sampailah jam 3 petang saya di sana…sungguh sgt penat..tp diam aja lah..ikut org kan..

Lepas habis saja bertolak ke rumah mak..call mak siap2 dah..mak pun masak sambal sotong huhu..best..=) mak sungguh memahami bahasa perut anak2 nya..hikhik..sabar jek lah..

Petang yang damai kat kampung..dah lama tak balik kampung…home sweet home..=) plus ada anak kucing baru…4 ekor baru beranak..si monyok dapat baby lagi..yey!!..nama mama kucing monyok..heheh sebab dia tak pernah senyum..** garu kepala..kucing pernah ke senyum…=)

Malamnya macam biasa..kacau mak dekat dapur..bukan nak tolong masak…kacau jek..hihi…tolong jugak tu..tolong tengok..=) basuh pinggan magkuk yg mak guna..bual itu ini dengan mak..sambil2 berbual tu mak kupas kuini..kuini tu adik beradik pelam lah kot..entah yang saya tahu nama dia kuini..=) sambil2 tu bergurau2 juga dengan abg ngah..cerita hal2 masa depan..eceh..bukan main lagi..=)

Lepas siap semua2 tu..sy bagi mak tengok gmbar masa konvo hari tu..sebab mak tak dpt dtg kan..jadi tunjuk gambar dengan video jek lah..mak sebak tiba2..kata2 mak buat saya menangis..saya peluk erat mak..air mata jatuh di bahu mak…mak sedih bila tak dpt pergi konvo sy..tgk sy berjubah konvo..emm mak ni buat ayat sebak pulak tengok orang dah nngis dah ni…T_T’’ suasana tiba senyap..mak melyan perasaan dia sy pun macam tu..air mata ni pulak tak reti2 nk berenti..ish3..pastu tiba2 gelak..heheh..buat2 tk sedih..sy kesat air mata mak..saya pujuk mak..takpe2 nanti degree kan ada lagi insyaAllah…another 1 ½ year..huhu..sgt lama jugak..=)

Aktiviti malam macam biasa..lipat kain dengan mak..sambil berbual..masa2 ni lah untuk berbual hal2 peribadi..^_^’’ untuk meluahkn perasaan ke..mak dh fhm sgt dh dengan anak dia yg sorg ni..macam tak ada waktu lain..hee sebab masa aktiviti ni mak akn lebih focus pada apa yg sy ceritakan…pelik kan asyik cerita tentang mak aja..entry lain pulak lah cerita tentang bapak..=) yang pasti mak dah lantik saya sebagai misi bapak…insyaAllah akn jalan kan tanggungjawab ni dengan sebaik2nya…=)

Emm tu jeklah untuk entry kali ni..saja2 ubah mood nk cerita tentag kehidupan pulak..=) membebel sorang2 dalam blog..heee

pemandangan senja di rumah nenek..atas bukit..=) dan puan kucing bernama monyok dan anak2nya...

nota kecil: MySpace


17.5.11

final exam- perak- uitm - konvokesyen

assalamualaikum wbt
norhayaton hazai hj warman

alhamdulillah segala puji bg Allah sekalian alam...selawat dan salam buatmu junjungan nabi muhammad saw..selama 4 bulan bertungkus lumus belajar..melalui detik2 getir...erkkk getir lah sgt...bergelumang dengan asigment yg berbukit2...presentation setiap minggu...case study dan test2 yang memeningkan kepala..akhirnya final exam tiba...Allahuakbar...bila tgk jadual exam..alamak ade 2 minggu jek masa yang di beri...ni ada lah kerana untuk kejar sesi konvokesyen yang akan berlangsung di uitm pd 12 mei 2011- 20 mei 2011..daripada diploma sampai lah phd...mudah2an Allah pemudahkan urusan kami semua...

final exam ni nk kata susah tu agak susah..tapi senang jugak...saya buat past year question sj..memndangkan kos saya adalah kos baru di naik taraf,..makanya tak adalah past year question tapi sedikit sama dengan kos yg lama...jd buat jek lah...semua latihan yg lecture bagi dalam kelas tu sy buat balik..pusing2 pon itu aja soalannya...oooo saya masih bergelumang dengan matematik...ger...ger..ger...pening kepala...seronok betul en kalkulator bila saya menekan2 badannya untuk mencari jawapan...dulu 3 tahun guna...sampai hbis diploma guna pulak untuk dgree..sungguh en kalkulator menjadi kesayangan hamba..hehehe...=)


konon2 bz ..bljr ..ngehhe..tp mmg bz pon..huhu.

setiap hari belajr bersama2 sahabat...ulangkaji pengiraan...tak duduk dekat dalam bilik.hanya di bilik belajr yang disediakan oleh pihak unit kolej...hoho sebab dalam bilik tu ada air cond...lalalal...punyalah demand nk belajr...^_^...kdg2 sampai tertidur2 dalam bilik tu...erkkk just take a nap...=) hoho..dari sehari ke sehari buku bersilih ganti...kertas2 kotor...white board sy guna dlm bilik tu untuk terangkn pd kawan2 yg tak fhm dalam pengiraan...dorang pun guna juga untuk ajar sy...tapi bila belajr bab teori..sy lebih selesa untuk belajr sendri..tak boleh nk bising2...cehceh...ade2 jek..bukan sebab kedekut ilmu atau apa..sy lebh selesa untuk menelaah sendiri dulu kemudian baru lah sy bentgkan pd mereka..kadang2 bahgi2 kan bab2 untuk di baca..dh hbs baca tergkan..keadaan ini berlaku bila dh tak sempat nk cover semua subjek..hehehe sebab nya blaja last minit...sy memang suke bljr last minit...ngegeghehe...=) tk boleh nk ubah..erkk boleh2 nk ubah..cuma ..cuma...ahhh sekdr alasan...^_^..pejam celik pejam celik dh hbs exam 9/5/2011 paper terakhir sebelah petang...lepas tu kemas2 barang untuk tinggal kan kolej yg tercinta..hoho...babai jumpa 4 bulan dr sekrang..=)
................................................................................................

lepas balik tu ...duduk rumah abang ngah 2 hri..sebab 12hb dah kene bertolak ke perak...14 hb konvo..yeah...!!! 3 tahun belajr diploma akhirnya hari yang di tunggu2 telah tiba..=) alhamdulillah...berkat usaha dan tawakal..saya berjaya menggenggam segulung diploma..ok lah tue..lepas ni ijazah pulak..another 2 year...sigh****......hihihi...lamanya nk hbs belajr..adeh2..12 hb tu beli tiket keretapi dengan adik roomate ..sebab kami satu kos dan sgt baik...beli tiket turun ke tapah...rumah opah...huhu menumpang kasih opah..maklumlah sy dah tak ada nenek...atok apatah lagi..=) menumpang2 jeklah kejenya...lalalala...opah sporting...pukul 6 ptg naik tren..pukul 8 malam sampai di stesen tapah road..sgt best...sebab stesen keretapi ni sebelah rumah opah..hukhuk..nak jalan kaki balik pon boleh..tapi mak lang yg baik hati jemput kami di stesen..mak lang baru balik bercuti...sebulan di amsterdam..aduhaii berjalan aja kerjanya..lepas satu negara pergi satu negara..ni pon bersiap2 nk ke kelantan pulop..adehh.=) tak apalah ada duit semua boleh buat..ce kalau tak ada cam saya ni tengok ajalah...dream..dream..dream....hukhuk..=)
kat rumah opah best...melayan cerita opah..sampai penat rasanya...opah byk bercerita sedang sy hny tekun mendengar..pemalu lah pulak..konon2 pemalu...ngehhe..^_^..suasana kampung..nyamannya...hilang hiruk pikuk bandar..bangun pagi2..dh dengr bunyi burung berkicauan..dekat ampaian baju..opah kata burung tu mmg suka di situ...ate awok mendengr aje lah ye...erkk terckp perak plak..lihat ade org kemboja tu tgh kutip sengkuang dekat sebelah rumah opah...opah sewakan tanah untuk mereka bercucuk tanam..sungguh rezeki kita bertebaran di seluruh bumi...=) syahdu plak tiba2 kan..

esoknya pergi uitm untuk ambil jubah konvo dengan reherseal...aduhh boringnya..nk cepat2 balik..perut dh tak thn2 lapar ni...opah kata balik cepat karang mkn mlm kat rumah..=) tq opah memahami bahsa perut kami..heheh...lepas amik jubah kami bergambr kt utp (universiti teknologi petronas) tepi tasik..haih byknya ikan..jakun lak sy tgk..=) ambil2 gambar..pergi ke air tawar untuk menikmati pemndangan sawah padi...ya Allah betapa besarnya nikmat Mu...saya syahdu seorag diri dekat tepi bendang...ngeheh layan blues...~~~~ =) mulalah bahasa hati 'seorang aku' nk keluar...menjiwang kan diri bersama nikmat ilahi...tunggu sampai matahari terbenam..indah..nyman...angin kuat tepi sawah..tpi takut jugak kalau2 ada lintah..hoho..saya lah org pertama yg akn lari...ngeheh..=) dengan berbaju kurung ala2 sopan gitu..berjalan2 dekat batas padi..ni kalau jatuh ni naya ni...saya bergurau dgn kawan2 kt situ..tiba2 sy syahdu sendiri..balik2 syahdu..apahal tah..haha..mulalah sy akn di ketawakan oleh rakan..mereka akn kata..."aku dan sesuatu'' senyum sy meleret...dalam hati...'ada aku kesah' =P

..................................................................................................

alhamdulillah hari yang di nanti dah pun tiba...nervous2 uhuk3...sesi konvo sy adalah sebelah petang...jam 12.30 tghari dh kene bersiap2 untuk masuk dewan..pakai jubah dan mortar board..aduhh kene pakai heel plak kan..dah lah sy tak pernh pakai..tapi tak dek lah tinggi mana pun..kecoh jek lebih =) hikhik..tergolek2 jugaklah nk jalan..dah lah jauh kawasan berkumpul tu dengan dewan..zzzz...tabah..tabah...huhu..lepas sesi bergambar2 kt bawah basement tu...kita orang kena masuk dewn selepas zuhur..tunggu lah org2 besar masuk..lamanya..lalu red karpet..huuu dh macam artis rasenya...=) berangan****...masa konvo tu hny abang ngah...abg atas saya..dan 2 org anak saudara saya yg dtg..mak dgn bapak tak dpt dtg..sob2...sedih jugak..malah sgt sedih..tapi emm tak pelah sebelum bertolak tu mak dah call..mintak maaf.ishhh mak pulak yg mintak maaf..ya Allah..mak tak dpt dtg sebab jaga bapak sakit kat kampung..jd sy sebagai anak..sgt2 memahami pengorbanan mak tu..=) doa dari jauh pun dah cukup..walaupun sebenrnya nak menngis juga bila tengok mak ayah org lain ada dn peluk anak2 mereka dalam pakaian jubah tu..impian mak..impian sy dan impian bapak..tp tk pe sy kuat kan hati..berangan mak ada pun dh ok..huhu..=) air mata di seka...^_^''
tiba masa pula semua koordinator program naik ata spentas bersama jubah hitam..menanti pula pro censelor masuk..masa tu senyum meleret2 sampai ke telinga..cam tak percaya pun ye jugak..hehe lagi sekali sy jakun..=P lepas tu berucap2 giliran sy ke-415 fuhsss sgt lama ye nak tunggu..tiba masa giliran aduhh nervousnya..mesti bapak bangga bila dengr nama dia di sebut...NORHAYATON HAZAI BT WARMAN..uhuk3..namun bapak tak ada ...=)air mata di seka lagi..-_-'' nak berjalan atas karpt merah tu..aduhh dgn heel..dh lah licin ..cover2..sampai atas pentas..senyum yg mnus di beri kepada tan sri pro censelor..akhirnya..berjaya..lepas..alhamdulillah..jalan2.duduk..bukak kasut cept2..sakit kaki....uhuk3.. selepas upacara tu..tan sri pro censelor beri sepatah 2 kata..alamakhaii dah mcm baca sajak sy dgr..tapi tak apa..tekun dn terus tekun mendengar..walaupun perut sy sebenrnya sgt3 lapar....uhuk..bila nk hbs ni..=) bila tan sri sentuh bab mak ayah sob3..ni yg tak leh ni..dah lah mak bapak sy tak ada...sedih..last2 menngis jugak kat situ..layan diri sorang2...lalalala...syahdu2..
lepas hbs semua keluar dan balik...haaa selesai..
perarakan sebelum masuk dewan

kawan2 yang gumbira saya lah tu yg ambil gambar..=)
manis, asilah amoi dan atiqah halim..

ni lah yg sy dapat...pen tu hadiah dari anak2 saudara sy yg kiut..=) bunga tak ada..huhu...


nota kecil: terima kasih semua yg dtg...=) sy happy...alhamdulillahMySpace

Daisypath Anniversary tickers

kedamaian

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...