Followers



30.8.09

~ raudhah di tag..~

Assalamualaikum wbt
nurhayaton hazai

alamak sy di tag oleh kak jie..1st time di tag ni..nervous nk jawab..heheh..anyway thnx to kak jie sebab tag sy..huhu...ape2 pun terimalah jawapan sy yg tak seberapa ni ye kak jie.. MySpace
1) Nama timangan anda?
nama timangan..ermm ape ye..mak n abah pagl adik je ^^, kawan2 selalunya pgl sy nur je..
2) Anda seorang yang...?
im a simple person..simple girl with a simple life..^^v
3) Insan yang teristimewa?
erm sudah tentu lah mak and abah sy..dan pemilik cintaku setelah Allah dan Rasul..boleh cm tu kak jie..ngee~
4) Lagu kesukaan?
memandangkan sy ni seorang yg suka kan kedamaian..dh tentulah sy suka lagu2 yg mendamaikan..tapi lagu yg selalu sy dengar dn sangt terkesan ialah 'layar keinsafan' (",)
5) Makanan kesukaan anda?
sy tak demand pun pasal makanan..paling di gemari ialah makanan free lah..hehe ..yg penting bak kata kak jie halal..insyaAllah..
6) Sikap yang membuatkan ana stress?
sy tak suka stress..so tak dek kot sikap tu..(ye lah tu tak de raudhah ^^,)
7) Warna kegemaran anda?
saya suka kan warna hitam..lepas tu dalam warna hitam tu ada warna2 lain yg menghiasinya..ada rama2 dan setitis air menitis di daun..sangat mendamaikan..SESUATU kan kak jie..=)
8) Benda yang mesti ada dalam beg?
benda yg mesti ada dalam beg sy..nk kena senaraikan satu2 ke kak jie..huhu..purse,matrik kad,broadband,etc
9) Kali terakhir anda menangis?
kali terakhir sy menangis..ermm tak dek yg akhir kot..tah lah..ish3 tak leh nk jawab soalan ni..next..
10) Tag untuk 6 rakan anda
siapa2 sj yg bershbt dgn saya...

nota kecil: alhamdulillah selesai soalan2 tag dr kak jie..mudah2an anda berpuas hati dgn jawapan2 yg di berikan..walaupun sesetgh nya agak mengarut.,..MySpace

29.8.09

taubat ku~

Assalamualaikum wbt
nurhayaton hazai..

jangan sekali2 menghukum diri sendiri raudhah..sesungguhnya setiap ap yang berlaku itu adalah ujian dn dugaan buat kamu..kamu layak untuk di uji..raudhah kena kuat tempuh ujian Allah ni..ikhlas kan hati dengan semua ni...sesungguhnya Allah tu dengar segala rintihan hati kita..Allah tu sgt rindukan rintihan dr mu raudhah..mungkin hari ini..mungkin esok..dn kite sendiri tidak tahu bila doa kita akan di kabul kan...jadilah insan yg paling gembira..raudhah kuat..raudhah boleh..subhanallah...
tak terucap kepiluan ini
titik hitam yang menghijab hati
hitung dosa
saat pergi tak kan kembali
sisa umur tidak undur lagi
perjalanan dalam kehidupan
bukan jauh ketentuan datang
mungkin esok takdir tak kan
dapat di halang
untung nasib di gengaman Tuhan
isi alam puspawarna
nukti Tuhan Maha Kuasa
kemanakah arah tuju
hukum Tuhan pasti berlaku
bukan tempat lalai leka
di dunia bakti di tempa
tanam budi luhur murni
di akhirat tempat abadi

nota kecil: untuk diriku yg senantiasa lalai dn alpa..bangun lah dikau dr lamunan mu.lamunan yg tak berpenghujung.Allah sgt sayangkan dirimu..urmmmm..MySpace

syukur alhamdulillah

Assalamualaikum wbt
nurhayaton hazai..

setinggi2 kesyukuran buat Mu pencipta Alam..mencipta manusia sebaik2 nya..sebaik2 kejadian..subhanallah..selawat dan salam kepada Nabi junjungn kita Muhammad SAW..syafaat mu amat ku dambakan di sana kelak..
lama betul sy tak update blog ni..bukan tak de idea nk update..tapi bila duduk depan laptop jek tiba2 blank..mane pergi semua idea2 tu pun sy tak pasti..ish3..syukur alhamdulillah masih di beri peluang untuk berpuasa..masih di beri umur untuk sy menjalan ibadah ini dengan sesempurnanya..insyaAllah..pejam celik pejam celik dh dekat seminggu kite berpuasa..mudah2an ramadhan kali ini amat memberi manfaat dn dorongn kepada kite untuk menjadi seorang hambaNya yg lebih bertakwa..aminn..
sy sgt bz akhir2 ni untuk selesaikan penempatan praktikal sy hujung sem ni..alhamdulillah sy dh dapt tempat praktikal di kl..cuma sy belum tahu site sy di mana..mudah2an Allah permudah kan perjalanan sy ni..takut juga bila fikir2 balik nk praktikal..kat site construction lak tu..dengan fikrah sy sebegini.adakah mereka semua terima sy seadanya..ermmm...semua ni akan sy jadikan sebagai cabaran untuk sy lbh berjaya..
sekarang ni dh dapat task baru untuk studio..kene buat steel structure untuk bangunan pasar ikn n daging..huhu camane tu ye..kene turun site lagi..sekarang group jadi 6 org dengn pertambahan 2 org ahli baru..as usual mestilh budak lelaki..senang sket keje kami nanti nak g site dan lain2..kerja lagi..sekarng ni sy sibuk plot drawing atas butter paper..untuk dipersembahkan pada lecture next week..nk kaler2 lagi..huish banyak keje ni..yang pastinya drawing sy tu akan di conteng2 oleh lecture..sampai lah die puas hati dgn kerja kitaorg..huhu..nampak cm kejam jek kan..untuk kebaikan kitrg jugak..hehehe sabar ye cik raudhah..semua ni hny sementara..bersusah2 dahulu bersenag kemudian..tak gitu..
samapi sini dulu lah...nanti2 update balik..n sy masuk kan semua drawing2 sy..

nota kecil: cik raudhah tgh serabut...MySpace


13.8.09

aku dan sesuatu..

assalamualaikum wbt
nurhayaton hazai..

byk je yg sy nk post..tapi sy tak tahu nk post yg mane stu..huhu..ade2 jek lah cik raudhah ni..cuma sy nk kongsi SESUATU yg sgt...SESUATU di pandangan mata sy..

gambar2 ni masa sy pergi survey camp..untuk subjek land survey..walaupun hanya di muara tapi pemndangan nya sgt2 cntik..awan komulunimbus selepas hujan sgt cntik..air pasang di muara sgt mendamaikan..ap lagi perkataan yg sesuai untuk semua ni,..subhanallah..walaupun pent dgn kerja2 leveling tanah dn plot tanah..sy ttp tk lepaskn peluang untuk menikmati sepuas2 nya keindhan di sana..sepnjang seminggu sy di kem..hujan sentiasa...

ni pula pemandangan di kem lambaian danau..tempt ni sgt2 best..cntik..dan sangat damai..hati sgt2 terusik dgn keindahan ini..sgt2 menginsafi diri..kem ni sy pergi masa form 5 ada kem kadet polis..bangun pagi mata sy dh di santap dengan kabus2 tebal yg sgt cantik..pokok periuk kera yg dipenuhi embun..subhanallah sgt cntik..sejuk...tenang..sangat SESUATU..air tasik yg tenang..hari2 yg berlalu tak terasa..waktu senja di kem lambaian danau sgt cantik..sunset..mcm dlm gambar ni..waktu senja di jeti kemlambaian danau...ermmm nyaman nya..

semua gambar2 yg kat bawah ni adlah pemandangan dr UMS sy ambil dr seorg sahabt..subhanallah sgt2 cantik..kalau lah sy dapat lihat dgn mata kepala sy sendiri..sanggup hbs kan masa berjam2 untuk menikmati keindahan ciptaan Tuhan ni..

nota kecil: cik raudhah sgt suka kan kedamaian..kedamaian yg dtg dr keindahan ciptaan Allah..subhanallah...MySpace

1.8.09

ketenangan itu...


assalamualaikum wbt
nurhayaton hazai..

tiada kata indh yg dpt sy nukilkan di sini..tiada bicara kata yg mampu keluar dr sy ketika ini..subhanallah...
hati sy sedikit tergangu..ketenangan yg selama ini sy kecapi semakin hari..semakin hilang..entah kenapa..apakah yg merengut semua ini diri sy..masyaAllah tiada jawapan yg pasti dpt sy beri..nk kate sy tidak menjalan tanggung jawab yg satu alhamdulillah masih mampu lagi tegak berdiri mengadap ilahi..puas juga hati ini mencari mana silap nya...
menjadi 'terlalu baru' kadang2 amat mengganggu fikiran sy..salah kah untuk sy berubah kepada yang lebih baik..salah untuk sy mengecapi kebahagiaan sebentar sebelum nafas ini berakhir..segumpal darah yg bernama hati ini selalu sja di asak gelisah..kerana apa...salah kah untuk sy menjadi seorg yg 'baru'..kadang kala ingn sy pergi jauh dr mereka2 yg tak pernh faham keadaan sy..bukn sy nk menyalah kan mereka..tapi..entah lah..tah mahu sy pinggirkan ketenagn ini..ya Allah kuat kan hati hambaMu ini...
kadang2 sy terasa keseorangn walaupun hakikatnya Allah sentiasa ada bersama2 saya..semua kerja yang di lakukan serasa tak menjadi..apakh ini semua adalah natijah dr perbuatan2 dosa sy yg dulu..ya Allah ampunilah hambaMu ini..sesungguhnya aku hambaMu yg lemah..
saya tahu Allah sedang menguji sy,..saya tahu Allah sedang berbicara dengn saya..cuma..mungkin sy juga masih belum nmpak mana hikmahnya semua ni berlaku..sy rasa ada org yang memhami sy yg 'baru' ini..tetapi kadang2 saya rasa dia tak pernh memahami sy..sy tak prlukan semua tu..cukup lah Allah ada untuk sy...Allah ada untuk mendengr segala rintihan hati sy..kepayahan sy...cukup lah..
biarlah org lain ketawakan sy yg 'baru' ni..biar lah sy sering di jadikan bahan ketawa mereka..sesungguhnya Allah ada untuk ku..cukup lah pandangn Allah padaku..saat ini..airmata sy mengalir..mengalir menyesali kekhilafan diri..mengenang segala perbuatan dosa sy..subhanallah..ya Allah seandainya ap yg berlaku ini adalah ujian Mu untuk ku, ku mohon kuatkan lah hati ku untuk menempuhnya...genggam dn pegang erat lah tangan ku ini..agar tak ku hanyut di lautan mehnah Mu..
saya dh tak mampu untuk meneruskan penulis ini..hati saya sgt luluh...hati sy sgt sayu...moga ap yang berlaku tak menghalang sy untuk terus berdakwah di jalan Allah ini...

nota kecil:ya Allah Kau hadirkan lah ilham untuk jiwa ini..bila hati berjuang kerana Allah dugaan itu tempat bersinggah..kepahitan di telan sebagai juadah..kejayaan dianggap sebagai satu mimpi..andai di takdir rebah..hati tetap redha kerana Allah..tiap agendaNya punya hikmah agr hati ini di singgah indahnya kasih Allah..be strong raudhah!MySpace

nota kecil 2:saya amat2 rindukan raudhah yg dulu...MySpace

30.7.09

~sanah helwah~

assalamualaikum wbt
nurhayaton hazai..

MySpaceMySpaceMySpaceMySpaceMySpaceMySpaceMySpaceMySpace
sanah helwah buat kakak ku yang tersayang...yg keberapa eh kak? (lupe lah pulak) yang penting dh tua..hik2..tak ada hadiah yang dpt di beri oleh adik mu yg tersyg ni..cuma kasih sayang yang menggunung dpt ku berikan...proud to be ur sister...(kakak kene pakai ayat skema sket ni...) tak ada ucapan juga yang mampu ku berikan pdamu..kasih syg yg tak ternilai darimu membuatkan diriku begitu berharga(hah jgn gelak tau)...anyway kad bufday rasanya dh sampai atas meje kat opis...tu jek lah yang mampu org bagi..sayang kamu sangat2...
thanks for the friendship
the laughter, the fun
the good times that happened with you
thanks for the closeness
the love..the support
and kindhearted things that you do
most of all..
thanks for just being yourself
a sister so nice to be near
that being related to is a gift
that means even more every years..

nota kecil:kak nani..wajib terharu sampai kluar airmta tau..hik2..sayang kamu sgt2...may Allah bless u..in wht ever u do..Allah is always stand by ur side..me too..MySpace

27.7.09

..: jangan tanya kenapa::.

Assalamualaikum wbt
nurhayaton hazai..

alhamdulillah segala puji bagi Allah..selawat dan salam buat junjungan kita Nabi Muhammad SAW..kerana kasih Mu aku masih di sini..kerana sayang Mu aku masih mampu berdiri..ya Allah betapa besarnya kuasa Mu...betapa kerdil nya aku dimataMu...subhanallah...subhanallah...
bila sesuatu jadi pada kita mesti kita akan ajukan persoalan "kenapa semua ni jadi kepada diriku"so do i..sy juga sering bgitu...kadang2 sy rasa sy sgt kuat untuk tempuh semua ujian yg datang..namun realiti nya sy tak mampu..ap yang mampu sy lakukan hanya lah berdoa..dan terus berdoa di beri kekuatan untuk sy menempuh segala mehnaNya..ye ianya tak semudh yang di sangka..sangat berat bagi mereka yg tak tahu menilai akan semua ujian yg datang..
sesuai dgn firman Allah di dalam surah al-ankabut ayat 2-3
"Allah menjawab pertanyaan kamu dengan,'apakah manusia itu mengira bahawa mereka
dibiarkan shaja menyatakan "kami telah beriman' sedangkan mereka
tidak di uji dan sesungguhnya Allah mengetahui orang2 yang benar dan sesungguhnya
Allah mengetahui orang2 yang berdusta"
manusia tu akan di uji sesuai dgn kemampuan nya...cri lah hikmah di sebalik ujian itu pasti kan damai hati kita...terima lah ketentuan Allah ini dgn hati yg damai..jika Allah hilngkan seseorng dalam hidup kita...jgn kita bersedih...la tahzan..Allah sedang berbicara dn menegur kita..Allah sebaik2 perancang...Dia lebih tahu ap yang terbaik buat kita..jangan sekali2 kita tany 'kenapa' itu bermakna kita menyalahkan takdir Allah..jangan juga kita rase ap yang berlaku tu adalah satu penyebab kita kecewa atau bersedih..kita hanya manusia yang lemah yang tak pernah lari dr buat kesilapan...kadang2 ini lah cara Allah nak berbicara dengan kita..dan percayalah sesiap yang diuji sesungguhnya kamu lah insan2 yang sangat bertuah di uji sebegini (sangat menginsafkan diriku) semua ni adalah pengalaman kita untuk kita ingat di kemudian hari..
kita tak kan dapat keluar dri situasi degn begitu mudah..sebaik2 manusia pun terkadang mereka juga tk kuat yang di sangka...mungkin pada luaran mereka nmpak mereka tabah..tapi dalam hati...hanya Allah yg tahu betapa luluh nya mereka..betapa remuk redam nya hati mereka dgn ujian ini..Allah tak pernah lakukan sesuatu yang sia2..setiap agendaNya punya kebaikan punya hikmah yang kita tak nmpak dr mata kasar...mungkin juga mta hati..
baru sedikit ujian yang Allah beri pada kita kita sudh rasa putus asa..(ingtkan diri raudhah juga)kenpa mesti kita rasa begitu..selagi kita menyatakan persoalan'kenapa' semuanya tidak akan selesai...fikirlah cara 'macamana' untuk kita selesai kn masalah ini...sesuatu yang berlaku dalam hidup kita tu punya hikmah nya yang tersendiri..tangani dengan bijak sana...dekat dri pada ya Esa...selangkah kita pdaNya seribu langkah Dia pada kita..subhanallah...

nota kecil:thnx to my bro angah.. sbb dengr luahan hati org hari tu kat warung ...org bertuah dpt abg cm angah..thnx a lot..angah byk bgi semangt kat org..org nangis angah pujuk...angah kate jgn nangis t angh nangis same..huhu..terharu sangat..biar lah ap yg jadi tu semua org terima dgn redha..terima kasih gak bg pinjam buku panduan mukmin tu..really appreciate that..MySpace
Daisypath Anniversary tickers

kedamaian

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...